Reggelig várhattak a Bécsben kitett utasok

Vágólapra másolva!
Éjfél felé érkeztek meg Bécsbe a köd miatt Budapesten leszállni nem tudó repülőgépek, de csak reggel fél 9-re küldtek értük buszokat. Egyik olvasónk szerint nem volt katasztrófahangulat, az utasok türelmesen várták a sokszor beígért buszokat. A WizzAir megtéríti a hazautazás költségét. 
Vágólapra másolva!

Hosszú órákig Bécsben és Pozsonyban rekedtek azoknak a gépeknek az utasai, akik nem tudtak szombat este leszállni Budapesten a sűrű köd miatt. Olvasóink beszámolói szerint sokan reggelig a szomszédos fővárosokban rekedtek, és csak reggel érkeztek meg az értük kiküldött buszok.

„Mi Nápolyból jöttünk haza. Két felnőtt három gyerekkel. Már indulás előtt mondták, hogy köd van Ferihegyen. Leszállás előtt 10 perccel Vecsés térségében szólt a pilóta, hogy fél órát fog körözni, és ha nem javul a helyzet, Bécsben vagy Pozsonyban fogunk leszállni. Sajnos nem javult, így éjfél felé szálltunk le Bécsben” – írta egyik olvasónk.

„Bécsben nagyon sok ember várt. A repülőtéri információ semmit nem tudott a WizzAirről. Se telefonszámot, se képviselőt, semmit. A hangulat nem volt katasztrofális. A várakozók egyik fele a haza utat szervezte a reptéri taxi diszpécserrel, a többiek igazából jó hangulatban várták a segítséget, ami állítólag már úton volt. Mi a 6:01-es gyorsvonattal jöttünk haza” – folytatta olvasónk, aki a transzferért 40 eurót fizetett, a vonatjegyek pedig 154 euróba kerültek a családnak (összesen 58 ezer forintba).

„Nekünk fontos volt, hogy minél hamarabb hazajöjjünk, de azért kíváncsi lettem volna, hogy miként alakul annak az irdatlan mennyiségű embernek a sorsa. Nagyon érdekes volt, hogy igazából senki sem volt nagyon felháborodva. Nem tudom eldönteni, hogy ez egyfajta birkalét, vagy egy tudatos tudomásulvétel, hogy ez bizony benne van a pakliban” – filozofált olvasónk, aki végül reggel 9-re érkezett meg Budapestre.

Reggelig vártak

Egy másik olvasónk szintén Bécsben szállt le egy WizzAir-járatról, és a gépen arról tájékoztatták, hogy buszokkal fogják őket Budapestre szállítnai. „Kiszállva a gépből semmi további tájékoztatást nem kaptunk, nem találkoztunk wizzaires személyzettel. Más légitársaságok utasait valóban elvitték, a WizzAir-utasok azóta is csak várnak” – írta reggel 7-kor. „Első info 3:30-kor jött, hogy 5:30-ra jön busz. Majd miután nem érkezett, a reptéri információ 6:30-at mondott, majd 7:15-öt. Mindezt úgy, hogy már tegnap este 10-től nem lehetett leszállni Budapesten” –írta az utas.

Az Index úgy tudja, Bécsbe fél 9 körül érkeztek meg a buszok, és kezdték elszállítani az utasokat. Az Indexnek Hardy Mihály, a Budapest Airport vállalati és közkapcsolati igazgatója vasárnap reggel azt mondta, hogy a sűrű köd miatt összesen tizennégy repülőgép nem tudott leszállni Budapesten, és az utasok többségét buszokkal szállítják Budapestre.

Megtérítik a költséget

A WizzAir az Origóval azt közölte, hogy buszszolgáltatás Pozsonyban nagyon korlátozott mértékben, Bécsben pedig egyáltalán nem volt elérhető, mivel más légitársaságoknak ugyanúgy át kellett irányítaniuk járataikat az időjárás miatt.

A WizzAir szerint utasították a földi kiszolgáló cégeket Pozsonyban és Bécsben, hogy tájékoztassák az érintett utasokat, és éjszaka buszokat küldött Budapestről, hogy elhozzák őket Bécsből. A WizAir megtéríti azon utasok költségeit, akik igazolják, hogy saját költségükön oldották meg a transzfert. „A Wizz Air elnézést kér az érintett utasoktól a kedvezőtlen időjárás okozta fennakadás miatt, de utasaink és a személyzet biztonsága számunkra a legfontosabb” – írták.