Hatmilliárdos vesztesége volt tavaly a BKV-nak

Vágólapra másolva!
Habár a BKV-nak tavaly több utasa volt, mint 2010-ben és a menetdíjbevétele is emelkedett, a cég mintegy hatmilliárd forintos veszteséggel zárta a múlt évet - derül ki a cég 2011-es üzleti jelentéséből. A hiány egyik oka, hogy a társaság nem kapta meg a remélt működési támogatását. A Fővárosi Közgyűlés által tárgyalt dokumentumból kiderül, hogy a BKV-nál tavaly majdnem 12 ezren dolgoztak, és egy év alatt 66 embert építettek le.
Vágólapra másolva!

A 2010-es adatokhoz képest 1,3 százalékkal, 1 milliárd 392 millióra nőtt a BKV utasainak száma, az üzemi bevételek 131 milliárdról 133 milliárdra, a menetdíjbevételek pedig 49 milliárdról 51 milliárd forintra emelkedtek - derül ki a Fővárosi Közgyűlés által szerdán tárgyalt dokumentumból. A hiányt részben az okozza, hogy a BKV nem kapta meg a tervezett működési támogatást.

A társaság üzemi tevékenységének eredménye 824 millió forintos nyereség - előre 1,4 milliárdos veszteséget terveztek -, ahogy az adózás előtti 5,8 milliárdos veszteség is jobb a vártnál, hiszen a cég úgy számolt, hogy 8,8 milliárdos mínusszal zárják a 2011-es évet.

A jelentésben megjegyzik, hogy a 2011-es utasszám bővülése az egy évvel ezelőtti, 2010. januári sztrájk miatt következett be, a sztrájkhatást kiszűrve a teljesítmény 99,6 százalék lenne, tehát az utasszám 0,4 százalékkal csökkent.

Jelentősen, 44 százalékkal csökkent a menetkimaradások száma, a 2010-es 551 ezerhez képest 2011-ben 310 ezer járat maradt ki, az üzemi ráfordítás pedig 126 milliárdról 132 milliárdra emelkedett. A menetdíjbevétel növekedését a BKV az üzleti jelentésében azzal magyarázta, hogy az emelkedő üzemanyagárak miatt többen választják a közösségi közlekedést, valamint sikerült a bliccelést visszább szorítani.

A BKV tavaly december 31-i adósságállománya 64,6 milliárd forint volt, ez a tervezetnél 8,2 milliárddal alacsonyabb; teljes munkaidőben 11.929 embert alkalmaztak, 66-tal kevesebbet az előző évinél.