Tarlós: Semmi sem lesz az útdíjból

Vágólapra másolva!
A kormánynak benyújtott koncepcióban főleg az útdíj kockázatairól értekeztek Tarlós István szerint, a főpolgármester úgy véli, a sajtóban hibásan, mint valós lehetőségről írtak a havi tízezer forintos útdíj ötletéről, és biztos abban, hogy az útdíjat nem vezetik be.
Vágólapra másolva!

Furcsán lett interpretálva a sajtóban az esetleges útdíj ötlete Tarlós István szerint. Budapest főpolgármestere erről a Tv2 Mokka című műsorában beszélt szerdán reggel. Tarlós szerint senki sem olvasta el rendesen a koncepciót, mint mondta, a felsorolásban 12 alternatíva szerepelt, ebből kellene a kormánynak néhányat kiválasztania, hogy megoldja a BKV finanszírozási helyzetét.

Ezek között volt az útdíj is, amelyet senki sem támogatott, a koncepcióban mint alternatív megoldás szerepelt, amihez kapcsolódóan hosszan soroltuk a kockázatokat - mondta Tarlós. "Nyugtassuk meg a felheccelt utasokat, semmi sem lesz az útdíjból" - közölte a főpolgármester. A koncepció szerint havonta tízezer forintos útdíjat kellett volna fizetniük a budapesti autósoknak a fővárosi utak használatáért.

Tarlós István a Mokkában arról is beszélt, hogy a BKV-nak 2012-ben több mint 50 milliárd forintnyi hitelt kell visszafizetnie, ebből 40 milliárdot az első negyedévben, viszont ha a kormány a 12 alternatíva közül kettőt-hármat elfogad, akkor a BKV helyzete normalizálódhat.

Tarlós szerint Rogán ötlete volt az útdíj

"Egész nyíltan megmondom: az útdíjat az ötödik kerületi polgármester úr javasolta, sőt a Budapesti Közlekedési Központ vezérének azt mondta, ha nem kerül az anyagba, nem fogja azt aláírni" - jelentette ki kedd délutáni sajtótájékoztatóján Tarlós István főpolgármester. Rogán Antal hétfőn közleményben tagadta, hogy tőle származna az útdíj ötlete. Tarlós István erre kedden azt mondta, hogy nem tudja, "ki mit miért tesz", és hozzátette, hogy mostantól nem kívánja "személyeskedési síkon folytatni a kérdést, mert a BKV helyzete a legfontosabb".

Az [origo] megkérdezte korábban Németh Zoltánt, a Fidesz fővárosi frakcióvezetőjét, aki szintén tagja volt a kormánnyal tárgyaló ötfős fővárosi delegációnak, kitől hallotta először az útdíj ötletét. Németh Zoltán azt mondta: "nem az én feladatom kimondani, ki vetette fel az útdíjat a fővárosi tárgyalódelegációból, a legjobb lenne, ha végre önként vállalná az, aki ezt kitalálta". A frakcióvezető hozzátette, hogy nem támogatja az útdíjat, és korábban a fővárosi vezetőkkel tartott megbeszéléseken is "jelezte aggályait".

"Sem a kormány, sem a Nemzetgazdasági Minisztérium nem javasolt sem útdíjat, sem dugódíjat, meg lehet nézni, kinek az aláírása szerepel a javaslatcsomagon" - jelentette ki kedd délután Szatmáry Kristóf államtitkár, aki a kormány részéről tárgyalt a fővárossal. A javaslatcsomagot az ötfős delegáció és Vitézy Dávid, a BKK vezetője írta alá. Az államtitkár az [origo] kérdésre, hogy a keddi kormányülés után mekkora esélyét látja az útdíj bevezetésének, azt mondta: "ha nincs, aki felvállalja, nem lesz útdíj".

A kormány a keddi ülésén tárgyalta a BKV helyzetét, és a megbeszélésen Tarlós István is részt vett. Az ülésen a kormány nem hozott döntést a BKV helyzetének megoldására benyújtott javaslatokról, ehhez "kell még pár nap" - mondta Tarlós István, aki hozzátette, hogy most már "kevésbé pesszimista, mint egy nappal ezelőtt".