DBR: Hetven százalékban kész van a négyes metró

Vágólapra másolva!
Hetven százalékban készült el decemberig a négyes metró a DBR Metró Projekt Igazgatósága szerint. Jelenleg az állomások belső építése zajlik, a síneket már a Duna alatt fektetik.
Vágólapra másolva!

A 4-es metró készültségi szintje Decemberre elérte a 70 százalékot - közölte a DBR Metró Projekt Igazgatóság. Az alagútépítés tavalyi befejezésével az összes állomáson véget értek a szerkezetépítési munkálatok, elkészült az összes betonépítmény.

Jelenleg minden állomáson már a belső beépítők dolgoznak, a budai oldalon van olyan hely, ahol már ez a folyamat is a végéhez közeledik. A budai állomásokon már majdnem mindenütt beépítették a mozgólépcsőket, az üzemi tereket, zajlik a falfelületek végleges arculatának kialakítása, a gránitlapok lefektetése, és hamarosan megkezdődik az utastájékoztató rendszer elemeinek legyártása. A legelőrehaladottabb állapotban a Tétényi úti állomás van.

A pesti oldalon az elkövetkezendő hónapokban gyorsulnak fel a belső beépítési munkák. Folyik a biztosítóberendezések, az automatikus vonatvezérlési rendszer, a hírközlési berendezések, tűzjelzőrendszerek, az állomási és központi felügyeleti berendezések telepítése, valamint a vágányépítés. Jelenleg a Duna alatt, a Szent Gellért tér és a Fővám tér között fektetik a síneket.

Januárban várhatóan befejeződik a kelenföldi járműtelep műszaki átadás-átvétele, miután az épületek elkészültek. A járműtelep épületeinek összterülete megközelíti majd a 20 ezer négyzetmétert. Az 1500 négyzetméteres pályafenntartási épület mellett az ötezer négyzetméteres nyolcemeletes központi épület földszintjén kapnak helyet a javítóműhelyek, felsőbb szinteken pedig a diszpécserek fogják irányítani a teljes vonal forgalmát. A legnagyobb a járműtároló épület, ahol 11 ezer négyzetméteren száz metrókocsit tudnak majd tárolni.

A felszínen egyre több területet adnak vissza, már csak az állomások feletti részek vannak elkerítve, de ez még hosszabb ideig így lesz, miután a belső beépítéshez szükség van a leadónyílásokra. Az egyes állomások fölötti területek közül azonban már van, amelyik elkészült, ezek végleges átadása 2012-ben, illetve 2013-ban történhet meg.

A Baross téren még folyamatban van a felszínt rendező cég kiválasztása, a Móricz Zsigmond körtéren pedig civil kezdeményezésre újragondolják a felszínrendezés koncepcióját.