Hatszázmillióból szerettetné meg magát a kormány

Vágólapra másolva!
Bruttó 600 millió forintos szerződést kötött április elején a kormányzati kommunikációért is felelős minisztérium egy kommunikációs ügyökséggel, legfeljebb egyéves időtartamra. A cél egyebek mellett az, hogy a kormányzat szerethetővé váljon, ennek fő eszköze brandek felépítése meghatározott intézkedések köré.
Vágólapra másolva!

A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) által médiastratégia-alkotási, médiatervezési és -vásárlási, reklámügynökségi és online kommunikációs szolgáltatási feladatokra kiírt 600 millió forintos közbeszerzést a Bell and Partners Kft. nyerte el - derül ki a Közbeszerzési Értesítőből.

A felhívásra három ajánlat érkezett. Az összességében legelőnyösebb ajánlat lett a nyertes, az értékelésnél a kreatív koncepció ára 20, a médiavásárlás ára 30, míg a mintafeladat kidolgozása 50 súlyszámot kapott. Az ajánlatkérő a nyertes céggel április 7-én megkötötte a szerződést.

A minisztérium honlapján elérhető dokumentum "Fő üzenetek, kommunikációs stratégiai irány" pontjában egyebek között az áll, "az államnak gyakorlatilag újra be kell mutatkoznia közössége tagjainak", illetve "a hatékony kormányzati intézkedések sorozata az elégedettséget nem növeli szükségszerűen, ehhez az kell, hogy a kormányzati döntések, és ez által maga a kormányzat is szerethetővé váljanak".

A dokumentumban szerepel az a megállapítás is, hogy "a kormányzati kommunikáció eddig alapvetően egyirányú volt, nem adott lehetőséget a visszacsatolásra, így számos üzenet nem ért célba, mert ezek a kinyilatkoztatás jellegű megnyilvánulások fokozták az emberek passzivitását és növelték politikától való távolságtartásukat. Emiatt kiemelten fontos, hogy a jövőben a kormányzati kommunikációban nyissunk meg olyan felületeket, platformokat, amelyek teret engednek az interakciónak, és folyamatos visszacsatolási lehetőséget jelentenek."

A szerződés szerint a megbízást elnyerő ügynökség fő feladata, hogy meghatározott intézkedések köré brandeket építsen fel. A "már megalapozott brandek" között említi a "Versenyképes Magyarország", a "Jó állam" és az "Új Alkotmány" brandet, a felépítésre várók között pedig a "Működőképes egészségügy", a "Kulturált állam", a "Zöld állam" és a "Lehetőség" brandet.

A kormány egy hónappal korábban 32 millió forintért két londoni tanácsadó céget bízott meg azzal, hogy javítsanak a külföldi imázsán. E megbízásról itt olvashat bővebben.