Az első vizsgálat még vezetéstechnikai hibát állapított meg a 2009 augusztusában bekövetkezett halálos baleset okaként. Szegedi Henrik szolgálatteljesítés közben szenvedett halálos balesetet a Mátrában. A 30 éves motoros rendőr egy kanyarban felbukott a járművével.
Az újabb vizsgálat során kirendelt szakértő azonban már úgy fogalmazott, hogy Szegedi az adott úton biztonságosnak mondható sebesség felső határát el sem érte. A szakvéleménye szerint a balesetet az okozta, hogy a kanyarban erősen megdöntött motorkerékpár váratlanul leblokkolt, a rajta ülő ember ezért csapódott a korlátnak. Esélye sem volt a baleset megelőzésére. Kiderült, hogy a motor azért blokkolt le, mert a bukócsöve hamarabb ért talajt a gumírozott lábtartónál.
A Népszabadság információ szerint a rendőrségi belső vizsgálat kiderítette, hogy egy még aktív és egy már nyugdíjas rendőri vezető tudott arról, hogy éles kanyarban életveszélyes lehet Szegedi Henrik BRFK-tól kölcsön kapott motorja, de nem csináltak semmit a tragédia megelőzéséért. A lap úgy tudja, hogy mindkettőjüket feljelentették az ügyészségen.
Az ORFK még vizsgáltatja a motor beszerzésének körülményeit is. Például, hogy miért egy nevenincs budafoki kft.-től vásárolták a járműveket, miért nem közvetlenül a gyártótól.