Kilencvenöt metrókocsit újíttat fel a BKV

Vágólapra másolva!
A 2-es vonalon közlekedő 95 metrószerelvény felújítására és javítására írt ki közbeszerzési eljárást a BKV. Egy BKV-s forrás szerint ezeknek a kocsiknak a nagyszervizét azért nem végezték el, mert az Alstom szerelvényei váltották volna őket.
Vágólapra másolva!

Metrókocsik egyes alkatrészeinek cseréjére, felújítására, javítására írt ki nyílt közbeszerzési eljárást a BKV, két év alatt 95 kocsit kellene felújítani a 2-es vonalon.

A metrómotorkocsik egyes alkatrészeinek futásteljesítmény utáni tervszerű javítására, új pótalkatrészek szállítására, illetve ezek rendkívüli meghibásodások miatti javítására írt ki közbeszerzései eljárást a BKV a közbeszerzési eljárásokat összesítő honlap adatai szerint. A kiírásból kiderül, hogy 95 szerelvényt kellene felújítani két év alatt a Déli pályaudvar és az Örs vezér tere között futó 2-es vonalon.

Az MTI-nek név nélkül nyilatkozó BKV-s forrás azt mondta, hogy a felújítás nincs összefüggésben a 2-es vonalon közlekedő Ev szerelvények nagyfelújításával. Elmondta azt is, hogy ezeknek a kocsiknak a nagyszervizét azért nem végezték el, mert az Alstom szerelvényei váltották volna őket. Mivel a francia gyártó a mai napig nem szállította le a kocsikat, a régi, több millió kilométert futott szovjet szerelvényeknek továbbra is forgalomban kell lenniük, de felújításukat nem lehet tovább halasztani. Kilométerre pontosan vezetik, hogy mely szerelvényt mikor kell felújítani, ezt biztonsági okokból nem hagyhatják figyelmen kívül.

Állítólag kevés a szakember, és nincs elég tartalék jármű sem

Összesen 95 kocsit kellene szinte teljesen felújítani két év alatt, hogy forgalomképesek maradjanak. Ebben az évben 48 kocsinak kellene átesnie a J1-es felújításon, amely 1600 munkaórába telik, egy hónap alatt öt kocsival végeznének. Bár a BKV az Alstom-szerződés felmondása után úgy nyilatkozott, hogy azonnal megkezdik a régi metrókocsik felújításának előkészítését, a hárommilliárdos projekt még mindig nem kapott zöld utat.

Az anyagi korlátokon kívül más probléma is van a felújítással, a járműtelepen nincs elég vágány ehhez a javításhoz, kevés a szakember, az alkatrészek nagyon nehezen beszerezhetők, és nincs elég tartalék jármű sem, amellyel ki tudnák váltani a szerviz alatt lévőket. Felvetődött, hogy a felújítás idejére béreljenek szerelvényeket, de ehhez közbeszerzési eljárást kellene kiírni.

A BKV a metrókocsik felújításán kívül közbeszerzést írt ki trolibuszok, illetve minden típusú autóbuszok vázjavítási és vázszerkezeti felújítására is.