Az Alstom kész tárgyalni Tarlóssal a metrókocsik ügyéről

Vágólapra másolva!
Közleménye szerint örül az Alstom francia metrókocsigyártó, hogy Budapest főpolgármestere megbeszélést kezdeményezett a cég vezetőivel a metrószerelvények ügyében. Tarlós István hétfőn kijelentette, hogy ha az Alstom első számú vezetője elfogadja a budapesti városvezetés meghívását, akkor "nyitva marad a kapu", ellenkező esetben nem marad más hátra, mint az új tender kiírása. A versailles-i bíróság várhatóan a héten dönt arról, hogy jogos vagy jogtalan volt-e a BKV kísérlete a metrószerződés hárommilliárdos bankgaranciájának lehívására.
Vágólapra másolva!

Az Alstom Transport örömmel fogadta, hogy Tarlós István, Budapest főpolgármestere megbeszélést kezdeményezett a cégcsoport vezetőivel a metrószerelvények ügyében. A francia cég az MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta, több alkalommal jelezték már, hogy az Alstom továbbra is kész folytatni a tárgyalásokat a BKV-val, a Fővárosi Önkormányzattal, valamint a Nemzeti Közlekedési Hatósággal (NKH) annak érdekében, hogy megoldást találjanak az új budapesti metrók forgalomba állítására.

Tarlós István postán küldött levelét az Alstom párizsi vezetése hétfőn megkapta, arra a legrövidebb időn belül, a hivatalos csatornákon keresztül válaszolnak - írták a közleményben.

A Magyar Nemzet hétfőn számolt be arról, hogy Tarlós István Budapestre hívta az Alstom vezetőjét. A főpolgármester hétfőn, újságíróknak nyilatkozva, azt mondta, ha az Alstom első számú vezetője elfogadja a budapesti városvezetés meghívását, akkor "nyitva marad a kapu", ellenkező esetben nem marad más hátra, mint az új tender kiírása. Tarlós István hangsúlyozta: a metrószerelvények ügyében mással már nem tárgyal, csak a francia cég első emberével. Hozzátette: hétfőn azt a visszajelzést kapta, hogy két napon belül választ adnak a meghívásra.

A BKV még tavaly októberben mondta fel a szerződést a francia Alstom metrókocsigyártó céggel, miután a Nemzeti Közlekedési Hatóság jogerősen határozott arról, hogy a cég által szállított metrókocsik nem kaphatnak típusengedélyt Magyarországon. Az Alstom bírósághoz fordult Franciaországban, és így akadályozta meg, hogy a BKV megkapja a metrókocsi-szerződés felmondása miatt garanciaként járó 36 milliárd forintos kártérítést, valamint a kocsikért eddig kifizetett előleget.

A másodfokon eljáró versailles-i bíróság várhatóan a héten hoz határozatot arról, hogy jogos vagy jogtalan volt-e a BKV kísérlete a metrószerződés hárommilliárdos bankgaranciájának lehívására.