A VEKE szembemegy Tarlóssal buszsáv-ügyben

Vágólapra másolva!
Óriási veszélyt jelent, hogy a Budaörsi úti buszsáv újbóli megnyitása miatt a közösségi közlekedés fejlesztését megakadályozni szándékozók "vérszemet" kapnak - írja pénteki közleményében a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE). Az egyesület szerint nem voltak dugók, semmi nem indokolta, hogy lezárják a napokban megnyitott buszsávot.
Vágólapra másolva!

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) nem örül annak, hogy Tarlós István főpolgármester a Budaörsi úti buszsáv ügyében "meghátrált és engedett az autós lobbi fellépésének". A civil szervezet pénteki közleményében azt írta: óriási veszély, hogy a buszsáv üzemeltetésének felfüggesztése miatt a közösségi közlekedés fejlesztését megakadályozni szándékozók "vérszemet" kapnak. Az egyesület kiemeli, hogy hétfő óta a városon belül nem voltak dugók, a BKV-járatok végre tartani tudták menetrendjüket, a Budaörsi úti járatok pedig még gyorsultak is. Az egyesület szerint a budapesti buszsávokat meg kell építeni, az építkezéseket nem szabad felfüggeszteni. A vidék-főváros ellentétet a VEKE közleménye szerint nem ők, hanem a vidéki városok polgármesterei "szítják", utalva ezzel Cser-Palkovics András székesfehérvári és Wittinghoff Tamás budaörsi polgármesterre, akik nyílt levében támadták a beruházást.

A Budapesti Közlekedési Központ, aminek vezetője Vitézy Dávid, éppen a VEKE korábbi alapítója és szóvivője, az elmúlt napokban festett fel buszsávot az M1-M7 autópálya közös bevezető szakaszán, a Nagyszőlős úti csomópontban. A felfestés miatt a Budapest felé vezető oldalon az eddigi kettő helyett a járművek csak egy sávban haladhattak. Emiatt az elmúlt napokban jelentős torlódások alakultak ki, és sokan támadták a módosítást. Csütörtökön Tarlós István főpolgármester utasítására - műszaki problémákra hivatkozva - megnyitották az autósok előtt a buszsávot. A városvezető azután rendelte el a buszsáv megnyitását, hogy tárgyalt a Budapesti Műszaki Egyetem tanáraival a problémáról. Ezután bejelentette, felülvizsgálják a beruházás műszaki tartalmát, és kezdeményezik a KRESZ módosítását, hogy azok a járművek, amelyekben legalább hárman utaznak, használhassák a buszsávot.