Zárlatos készülék miatt gyulladhattak ki a metrókocsik az Árpád híd alatt

Vágólapra másolva!
Egy URH készülékben lévő túlmelegedett ellenállás miatt gyulladtak ki a metrókocsik néhány hete a Forgács utca és az Árpád híd közti alagútban - értesült a Blikk. A lap úgy tudja, hogy a tűz azért terjedt gyorsan, mert a készülék közelében minden éghető volt, az utasteret ugyanis évtizedekkel ezelőtt még pozdorjával burkolták be.
Vágólapra másolva!

A Blikk információi szerint a BKV-nál munkacsoportot hoztak létre, hogy megoldást találjanak a metrókocsik problémájára. Kiderült ugyanis, hogy azért gyulladt ki az egyik szerelvény néhány hete a Forgács utca és az Árpád híd közti alagútban, mert túlmelegedett az ellenállás egy URH készülékben, és mivel a körülötte lévő utasteret pozdorjával vonták be, hamar felcsaptak a lángok - írja internetes oldalán a Blikk.

A napilap értesülését Gulyás Attila, a BKV metrós szakszervezeti vezetője is megerősítette. "Bárki láthatja nap mint nap az utastér zöld borítását, az valójában furnérlemez. Kevés ennél jobban égő anyagot ismerek. Ötven évvel ezelőtt a tervezők nem számoltak ezzel a lehetőséggel, és akkoriban nem is voltak ilyen szigorú tűzvédelmi előírások, mint ma" - közölte a szakszervezeti vezető.

"A tervezési hibára azért nem derült eddig fény, mert mostanra kerültek ilyen rossz műszaki állapotba a járművek. A helyzetet tovább súlyosbítja, hogy a BKV az utóbbi években már csak a legszükségesebb karbantartásokat végezte el rajtuk. A korábbi tervek szerint tavaly kidobták volna a 2-es vonalról a kiszolgált szovjet vonatokat, ha rendben forgalomba állnak az Alstom-járművek" - mondta Gulyás Attila. (Az Alstom és a BKV metrókocsikkal kapcsolatos konfliktusáról itt olvashat bővebben.)

A Blikk megkereste a BKV-t, a Budapesti Közlekedési Központot és a Nemzeti Közlekedési Hatóságot a kigyulladt metrókocsik ügyében, a lap azonban azt írja, hogy nem kapott választ a kérdésre.