Budapest főpolgármestere, Tarlós István egy tévéinterjúban közölte, visszautasítja azokat a felvetéseket, melyek szerint a jelenlegi városvezetés megszorításokat hajt végre. Szerinte a lehetőségeket erősen befolyásolja az, hogy az előző vezetéstől milyen állapotokat, illetve adósságot örököltek, és közölte azt is, hogy a főváros idei költségvetésének még csak a koncepciója van kész, így egyelőre nem tudni, hogy az egyes területek milyen összegű támogatásokat kapnak majd. A főpolgármester minderről a a Duna Televízió Közbeszéd című műsorának kedd esti adásában beszélt.
A főváros honlapján megjelent költségvetési koncepció szerint gyakorlatilag minden területre kevesebb pénz fog jutni, mint eddig. Kevesebb pénz juthat sportra, kultúrára, városműködtetésre, de a tavalyinál kevesebb pénzt szánnak közvilágításra is. Az önkormányzat önmagán is több milliárdot szeretne megspórolni, de a város rossz pénzügyi helyzete miatt veszélybe kerülnek olyan nagyberuházások is, mint az Andrássy út közlekedésének fejlesztése vagy a bicikliutak építése. Részletek a koncepcióról ebben a cikkben.
Tarlós szerint ezek az intézkedések nem megszorítást jelentenek. "Megszorítás az, ha valaki adhatna, de nem ad, vagy ha valaki elrontott valamit, és emiatt sújtania kell a városlakókat. De itt nem erről van szó" - idézte Tarlóst az interjúról kiadott közleményben a Duna Tv. Tarlós azt mondta, nem tartja szerencsésnek összevetni a város előző évi költségvetését az idei év tervezetével. "Egyes költségvetési sorokat a tavalyi sorokkal összehasonlítani és ezzel megpróbálni a valós pénzügyi helyzetet érzékeltetni, ezt egy nagyon ízléstelen próbálkozásnak és a fővárosiak brutális félrevezetésének tartom"
A város közvetlen adósságállománya kétszázmilliárd forint felett van, ehhez hozzá kell adni a BKV adósságát, valamint a metró első szakaszához hiányzó százmilliárdot is - tette hozzá Tarlós István, aki a négyes metró második szakaszának leállításával kapcsolatban annyit közölt, hogy ezt a döntést azért kellett meghozni, mert nem maradt pénz az építés tovább folytatására, illetve egyelőre az Európai Unió sem hajlandó tárgyalni a második szakaszról. Tarlós szerint ezért semmi értelme nem lett volna a 2011-es költségvetésben szerepeltetni bármekkora összeget erre, hiszen a munkálatok optimális esetben sem kezdődhetnek meg 2014 előtt.