Betömték a mikrocölöpözés közben a metróalagúton ütött lyukat

Vágólapra másolva!
Sikerült betömni azt a tízszer tíz centiméteres rést a kettes metró alagútjának falán, amit kedden késő délután ütött a 4-es metrót építő egyik cég. Épp az új metró építése miatt megerősítendő Baross téri felüljáró cölöpözését végezték, amikor az egyik mélyfúrás nem a kettes metró alagútja mellett ért le, hanem az alagútfalon vágott rést.
Vágólapra másolva!

Éjszaka kijavították a szakemberek a 2-es metró falán keletkezett lyukat - közölte a 4-es metró építési munkálatait irányító DBR Metró Projekt Igazgatóság kedd reggel. Mivel ezzel a talajvíz szivárgását is sikerült elállítani, a metrószerelvények szerdán már sebességkorlátozás nélkül közlekedhetnek. A probléma okát még vizsgálja a DBR.

Kedden késő délután a felüljáró egyik pillérének megerősítésekor az építő Bamco egyik alvállalkozója sértette meg a 2-es metró alagútjának falát. A 10x10 centiméteres rés nem okozott vészhelyzetet, de a munkálatokat leállította a DBR mérnöke. A metró forgalmát végül nem kellett leállítani, de a szerelvények csökkentett sebességgel jártak ezen a szakaszon szerda reggelig.

Pető Szabolcs, a DBR PR-munkatársa az [origo]-nak elmondta, hogy a felüljáró megerősítéséért úgynevezett mikrocölöpöket fúrnak a talajba 30 méter mélyre, és az egyik ilyen fúrás alkalmával érték el és törték át a kettes metró alagútfalát. Szerinte azt még vizsgálják, hogy ez miért történhetett meg, hiszen a cölöpnek az alagút mellett kellett volna elhaladnia.

A fúrás ütötte résen keresztül talajvíz és a fúrás miatt képződött zagy szivárgott az alagútba, amit teljesen csak a metró szerdai üzemzárása után tudnak majd kitakarítani. A lyukat betonnal betömték - mondta Pető Szabolcs, hozzátéve, hogy még kisebb munkálatokra szükség lesz a rés körül, de a probléma nagyrészt elhárult.

A DBR közleménye szerint a 4-es metró fúrópajzsai várhatóan másfél hónap múlva haladnak el a Baross téri felüljáró alatt. A metróépítésre nincs hatással a keletkezett probléma - tették hozzá.