A BKV szerint a hosszan tartó hideg és fagy megviseli a járműállományt, de a társaság - a Blikk szerdai számában megjelentekkel ellentétesen - nem spórol a buszok fűtésen. A közlemény szerint a buszok fűtőberendezésének hatékonysága a járműállomány életkorával arányos, és "a tartós hideg időben ezek hatékonysága sajnos nem minden esetben éri el azt a szintet, amelyet az utasok komfortérzete kívánna".
A BKV emlékeztetett arra is, hogy "az autóbusz-állomány átlagéletkora 17 év, az elöregedett buszok fűtése, ahogyan egy idősebb autó fűtése is, sokszor kevésbé hatékony". A vállalat ugyanakkor elismerte, hogy a nagy hideg, a havazás és a latyakos utak miatt jelentősen megnövekedett a hibajelentések száma - ezek legtöbbje a légrendszeri fagyások és a vezetőfülkék nem kielégítő fűtésére vonatkozó hibajelentés volt.