Vágólapra másolva!
Együtt használhatják a Margit híd déli járdáját a kerékpárosok és a gyalogosok. Erről szerdán döntött a Fővárosi Közgyűlés: a járdán elválasztás nélküli gyalog- és kerékpárutat építenek, de kerékpárosok a déli oldalon az úttestet is használhatják majd. A képviselők ezen kívül megszavazták, hogy az eredetileg tervezettnél alaposabban újítsák fel a hídfőknél lévő aluljárókat és parkokat, illetve hogy tárgyalást kezdeményezzenek a kivitelezővel a híd átadásának csúszásáról.
Vágólapra másolva!

Elválasztás nélküli gyalog- és kerékpárutat építenek a Margit híd déli járdáján - döntött szerdán a Fővárosi Közgyűlés. György István főpolgármester-helyettes közölte, az európai uniós támogatási szerződés szerint 1,67 kilométer kerékpárútnak kell megépülnie a hídon, amelynek elmaradása súlyos következményekkel járna, de az előírás a járdán elválasztás nélküli gyalog- és kerékpárút megépítésével biztosítható.

Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója szerint a kettős használatú járda "a lehető legjobb kompromisszumos megoldás az adott helyzetben". Így ugyanis eleget tudnak tenni a Nemzeti Közlekedési Hatóság határozatának, amely megtiltotta az önálló kerékpárút kialakítását, de teljesíteni tudják az európai uniós pályázat során tett vállalásaikat is, így nem esnek el a támogatástól.

László János, a Magyar Kerékpárosklub elnöke a javaslatról szóló vitában elfogadhatónak nevezte az osztatlan kerékpárút kialakítását, de jelezte, hogy miután jogilag nem lehet egyirányúvá tenni a kerékpáros közlekedést a déli járdán, számolni kell azzal, hogy kaotikus lesz a közlekedés. Azt javasolta, hogy "aki akar és tud", az az úttestet is használhassa, így csökkenne a bicikliforgalom a járdán. A javaslat alapján Somfai Ágnes (LMP) módosító indítványt nyújtott be, amit a főpolgármester-helyettes befogadott. Így a kerékpárosok az úttestet is hazsnálhatják majd a déli oldalon, ennek lehetőségét felfestett piktogramok is jelezni fogják - közölte a Magyar Kerékpárosklub.

Egyezkednek a késés miatt

A közgyűlés szerdai ülésén abban is megállapodtak, hogy peren kívüli egyeztető tárgyalásokat kezdeményeznek a kivitelezővel, a Margit híd átadásának három hónapos késése miatt. A hidat eredetileg augusztusban kellett volna átadni, de csak novemberben nyitották meg - ideiglenesen - a forgalom előtt. A főváros és a kivitelező között nincs egyetértés abban, hogy mi okozta, illetve ki milyen mértékben felelős a csúszásért.

A főpolgármester-helyettes javaslatában az is szerepelt, hogy a hídfőkben található aluljárók, eredetileg csak szerény keretek között tervezett felújítása a budai aluljáró esetében komolyabb mértékű legyen: átépítik és áthelyezik a BKV-pénztárt, felújítják a villamoshoz és a HÉV-hez vezető lépcsőket, amely a közgyűlés anyagi támogatásával válik lehetővé.

Ezen kívül elfogadták, hogy felújítsák a hídfőknél található tereket is, ami eredetileg nem szerepelt a projektben. A közgyűlés támogatni fogja az itt található parkok rendezését, a közlekedési csomópontok többek között biztosítják a pesti hídfőnél a 2-es és 4-6-os villamosok közti akadálymentes átszállást, illetve felújítják a Bem rakpartról a hídra felvezető 150 méteres útszakaszt.