Szivarral kedveskedett partnereinek Kocsis vezetése alatt a BKV is

Vágólapra másolva!
Szivart, bort, desszerteket és fűszerpaprikát is ajándékozott a BKV az üzletfeleinek az elmúlt években. Kocsis István vezérigazgatósága alatt több mint 2,6 millió forintot költött a BKV üzleti ajándékokra, 14 millió forint felett volt a közlekedési vállalat reprezentációs költsége, és további 20 millió ment el a továbbképzésen részt vevő dolgozók menzai étkeztetésére. A BKV sajtóosztálya állítja: a vállalat igyekszik a lehető legtakarékosabban eljárni.
Vágólapra másolva!

16 millió 884 ezer 197 forintot költött reprezentációra és üzleti ajándékokra a BKV 2008 szeptembere, Kocsis István vezérigazgatói kinevezésétől idén március végéig - közölte az [origo] megkeresésére a BKV sajtóosztálya. A reprezentációs kiadások adatait az után kértük ki a BKV-tól, hogy a Blikk egy birtokába került adóvizsgálatra hivatkozva arról írt: Kocsis előző munkahelye, a Magyar Villamos Művek Zrt. 38 millió forintot költött reprezentációs célra 2007-ben, mikor Kocsis volt ott a vezérigazgató. A Blikk szerint az MVM például közel egymillió forintott költött szivarra (erről korábbi cikkünkben, itt olvashat.)

A BKV-tól kapott válasz szerint a közlekedési vállalat is ajándékozott szivart üzletfeleinek Kocsis vezérigazgatósága alatt: 2008 utolsó három hónapjában 154 200 forintért vásároltak szivart, pipát, illetve dohányt.

Borokat, poharakat, egyéb italokat és desszerteket 1 millió 351 ezer 370 forintért vett a BKV üzleti ajándéknak Kocsis vezetése alatt. Könyveket és CD-ket 1 millió 76 ezer 357 forint értékben ajándékoztak, és 2009-ben 154 200 forintot költött a BKV ajándékba vett fűszerpaprikára. Üzleti ajándékra az [origo]-nak küldött táblázatos kimutatás szerint összesen 2 millió 616 ezer 427 forint ment el 2008 szeptemberétől 2010 március végéig.

A BKV reprezentációs célú kiadásai ebben az időszakban 14 millió 267 ezer 770 forintra rúgtak. Ebben az összegben benne van a protokolltevékenység, vagyis delegációk fogadása, igazgatósági ülések, sajtótájékoztatók szervezése, továbbá a kiemelt projektek reprezentációs költsége és a BKV körülbelül 40 vezetőjének reprezentációs költségei.

Az elszámolásban a fentieken, vagyis a közel 17 milliós összköltségen felül reprezentációs jellegű költségként jelenik meg azoknak az étkezéseknek az ára, amelyet a dolgozók számára biztosítanak továbbképzések és tréningek során. Erre a célra további 20 millió 191 ezer 799 forint forintot adott ki a BKV az elmúlt másfél évben. A BVK válaszában megjegyezte, hogy ezeket az étkezéseket a vállalat saját étkezdéjében, a menzán szolgálták fel.

"Társaságunk igyekszik a reprezentációs tevékenység során a lehető legtakarékosabban eljárni, ami a reprezentációs költés csökkenő tendenciájából is látható" - írta megkeresésünkre a BKV sajtóosztálya. A reprezentációs kiadások valóban nem egyenletesen oszlanak meg: az egy hónapra eső átlagos kiadás 2008-ban volt a legtöbb és 2010-ben a legkevesebb. Kocsis vezérigazgatóságának első négy hónapjában arányaiban sokkal többet költött ilyen célokra a BKV, mint tavaly vagy idén. Borokra, poharakra, italokra és desszertekre például ez alatt a négy hónap alatt több mint hatszor annyi pénz ment el, mint az egész 2009-es évben.