470 millióért kap halálra ítélt burkolatot a Thököly út

Vágólapra másolva!
Teljesen fel kell majd bontani a Thököly út most felújított burkolatát, ha elkezdődik a négyes metró második szakaszának építése. A még mindig macskakővel borított főutat októberig 470 millió forintból aszfaltozzák le, pedig 2011 után elkezdik építeni alatt a metrót. A főváros szerint ez volt a leggazdaságosabb megoldás, mert az út már nagyon rossz volt, a metróberuházás időpontja pedig teljesen bizonytalan.
Vágólapra másolva!

Mindössze 2 és fél évig maradna meg a Thököly út felújítása során felhúzott új útburkolat, ha az eddigi tervek szerint folyik a négyes metró építése. A városvezetés mégis rászánta magát a hétfőn megkezdett, 470 millió forintos útépítési projektre: Lakos Imre, a főváros közlekedési főtanácsnoka az [origo]-nak azt mondta, hogy az útépítést nem lehetett bizonytalanságban hagyni a bizonytalan időzítésű metróépítés miatt. Az SZDSZ-es politikus megerősítette az [origo] azon információját, hogy személyesen is sürgette az út burkolatának felújítását.

A fővárosban hétfőn kezdték el több forgalmas főút, köztük a máig macskaköves Thököly út burkolatának cseréjét. A városvezetés már korábban nyilvánvalóvá tette, hogy csak ideiglenes munkáról van szó, mivel a Thököly út alatt fog futni a négyes metró második, a Keleti pályaudvartól a Bosnyák térig tartó szakasza.

A nagy beruházás megpecsételi a felújításra váró Thököly út sorsát: a metróépítéssel összehangolva ugyanis teljes közműrekonstrukció is lesz az út alatt, amit viszont most, a metróépítés előtt még nem akarnak elvégezni. A rekonstrukció, valamint a négyes metró építési technológiája is "a burkolat teljes felbontását indokolja" majd a Thököly úton - tájékoztatta az [origo]-t a Fővárosi Önkormányzat közlekedési ügyosztálya. Vagyis a most 470 millióért felújított utat pár év múlva teljes egészében fel kell szedni.

Hogy pontosan mikor, azt senki sem tudja, mivel a négyes metró második szakaszának megépítése bizonytalan. "A metró ezen szakaszának még nincs meg a finanszírozása, az uniós pályázat még be sincs nyújtva. Aki ma meg tudja mondani, hogy mikor lesz a Thököly út alatt metró, az vagy jós, vagy hazudik" - mondta az [origo]-nak Lakos Imre.

A metróépítést koordináló DBR Metró Projekt Igazgatóság szóvivője, Pető Szabolcs az eredeti tervekről annyit közölt, hogy a Keleti pályaudvarig tartó első szakaszt 2011 végéig fejezik be, a második, a Baross teret a Bosnyák térrel összekötő szakasz építése pedig ezután fog elkezdődni, legkorábban 2011 után. "A második szakasz még csak az előkészítés fázisában van, noha már rendelkezik vasúthatósági és környezetvédelmi engedéllyel" - tette hozzá a szóvivő.

Fotó: Visnovitz Péter [origo]
Felszedik a kockaköveket

Amennyiben tehát a metróberuházás tartja az eredeti ütemtervet, úgy a Thököly út felújítása mindössze két és fél évre szólna, a főpolgármesteri hivatal szerint azonban a metróépítés figyelembe vételével is ez a megoldás érte meg legjobban. A régóta megszűntetett 67-es villamos síneit például azért nem szedik fel a Thökölyn, mert az nagyon költséges lenne: most pusztán megerősítik a körülöttük lévő betonágyat, és majd a metróépítés során távolítják el végleg - közölte Andrássy Szilvia főpolgármester-helyettesi sajtóreferens.

A felújítással nem lehetett várni, mert a Thököly út állapota ebben a formában tűrhetetlen volt - mondta Lakos Imre, aki szerint nem kidobott pénz az útra költött 470 millió. Ellentétben az önkormányzat közlekedési ügyosztályával, a politikus szerint meg lehet majd menteni az új útburkolat néhány részét a metróépítés során is. "Ez most egy jó burkolatú út lesz. Ha eldől, hogy mi lesz a metróval, az egy másik történet" - mondta.