Hét cég érdeklődik a BKV járatkiszervezése iránt

Vágólapra másolva!
A problémás midibuszvonalak üzemeltetését akarja magánkézbe adni a BKV - értesült a Népszabadság. A lap szerint a győztes évi 1-1,5 milliárd forintért futtathatja majd buszait, illetve további buszokat kell a BKV rendelkezésére bocsátania, hogyha annak nincs épp elég járműve, ami mehetne az utakon. Hét cég próbálkozik, köztük több Volán társaság is.
Vágólapra másolva!

Magántőkét vonna be a fővárosi tömegközlekedésbe a BKV. Az erről szóló közbeszerzési eljárás első fordulója tegnap zárult az ajánlatok felbontásával - tudta meg a Népszabadság.

A napilap szombati száma azt írja, hogy az ajánlattételi felhívás szerint negyven darab midibusz üzemeltetését kívánják alvállalkozásba adni, ami 2,3 millió kocsikilométert jelent - ezeken a járatokon a buszok körülbelül ennyit járnak évente.

A Népszabadság szerint a nyertes évi 1-1,5 milliárd forintért végezheti a budapesti autóbuszjáratok üzemeltetését tekintve, hogy kocsikilométerenként ötszáz forint körül alakulhat a reális tarifa. Az eljárás első szakaszában konkrét ajánlatokat nem adhattak a pályázók, ez még csak a jelentkezők gazdasági, műszaki és szakmai szempontok szerinti kiválasztása volt. A BKV közülük választja ki, hogy ki tehet ajánlatot a második szakaszban.

A negyven darab midibusz mellett további hatvan járművet a BKV igénybe vehet járműpótlás céljára, de azok lehetnek midi-, szóló- vagy csuklós buszok is. A pályázat így összesen mintegy száz buszra szól.

A Népszabadság információi szerint a közbeszerzési eljárásra hét társaság jelentkezett: a Volánbusz, a Vértes Volán, a Körös Volán, az Orangeways, a szolnoki Panoráma Tourist Kft., a VT-Transman, valamint az Inter Tan-Ker.