Kerékpárutakon spórolna a főváros a Margit hídért

Vágólapra másolva!
A többi híd felújítása és a kerékpárutak rovására csoportosít át forrásokat a főváros, hogy előteremtse a Margit híd felújításához szükséges összeget. A költségvetésben eredetileg csak 13 milliárd forint szerepelt, de kiderült, hogy a legolcsóbb ajánlat is 21 milliárd, amihez még egy sor járulékos költség is hozzáadódik.
Vágólapra másolva!

Költségvetési átcsoportosítások elfogadását javasolja a Margit híd felújításához szükséges további több mint 17 milliárd forint biztosításához a Főpolgármesteri Kabinet a Fővárosi Közgyűlésnek - ismertették a testület hétfői ülésének résztvevői az elfogadott álláspontot az MTI-vel. A kabinet elvetette azt az elképzelést, hogy a következő két évben újabb hitellel biztosítsák ezt a pénzt.

Az az alternatíva sem került a városvezetés elé - pedig korábban felmerült -, hogy az 1-es és a 3-as villamos vonal meghosszabbításának elhagyásával teremtsék elő a hiányzó pénz nagy részét. A kabinet az M5-ös és az Ipacsfa út közötti összeköttetés elhagyásával 3,2 milliárd forintot, a kerékpárút-építésre elkülönített keret csökkentésével 2,3 milliárdot, az egyéb hidak felújításra szánt keret csökkentésével pedig 13 milliárd forintot javasol átcsoportosításra 2009-2011 között a Margit híd felújítására.

A főváros márciusban, a közbeszerzési pályázat kiírásakor még azzal számolt, hogy 13 milliárdból kijöhet a híd felújítása, a beérkező árajánlatok megismerése után, június elején azonban kiderült, a 28 milliárdot is elérhetik a felújítási költségek. A felhívásra két pályázat érkezett, az egyik 21 milliárdról, a másik 22 milliárdról szól. Az egyéb járulékos költségek - például a villamosközlekedés fenntartása vagy a szobrok felújítása - miatt a fővárosnak további mintegy 17 milliárd forintot kell előteremtenie.

A költségnövekedést a főváros szerint részben az okozza, hogy nagyon feszített tempóban kell dolgozni. A híd felújítása tervek szerint július 20-án kezdődik, 2010 augusztusában fejeződik be. Miközben a Szabadság híd felújítása két évig folyt a lezárt hídon, addig a Margit hidat időszakos forgalom - többek között ideiglenes pályát kell építeni a villamosoknak - mellett kéne felújítani.

A fővárosi önkormányzat eredetileg azt tervezte, hogy már 2008. második felében elkezdik a munkát - de mindenképpen meg akarták várni a Megyeri híd felpítését, illetve a Szabadság híd felújítását -, az engedélyezési problémák miatt azonban csúszott a határidő. Az beruházást pedig 2010-ig be kell fejezni, hogy fel tudják használni az EU-tól az erre a célra kapott 6 milliárd forintot.