Plusz milliárdok kellenének a Margit híd felújításához

Vágólapra másolva!
Más projektek lefújásával próbálja előteremteni a főváros a Margit híd felújításához szükséges mintegy 15 milliárd forint többletforrást. A rekonstrukciót a legolcsóbb pályázó is nettó 21 milliárdért vállalta, és ez még nem tartalmazza a járulékos költségeket, például az ideiglenes villamossínek kiépítését. Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes szerint a sietség miatt drágult meg a híd felújítása.
Vágólapra másolva!

Június végén dönt a Fővárosi Közgyűlés a Margit híd felújításával összefüggő kérdésekről, így a szükséges további forrásokról is - közölték a főpolgármesteri kabinet keddi ülésének résztvevői az MTI-vel. Hagyó Miklós, szocialista főpolgármester-helyettes és Nyáry Krisztián, a városháza kommunikációs igazgatója szerint a kabinet első olvasatban tárgyalta a hídrekonstrukció többletköltségére vonatkozó javaslatot.

A felújításra az eredetileg 15 milliárd forintra becsült felújítási keretet jelentősen meghaladó árajánlatok érkeztek, ezért a fővárosnak további 15 milliárdot kell előteremtenie.Az MTI információi szerint a kivitelezésre két konzorcium pályázott: az olcsóbb ajánlat áfa nélkül 21 milliárdról, a drágább pedig ennél egymilliárd forinttal magasabb összegről szól. Ezek az összegek azonban nem tartalmaznak egy sor költséget, a szobrok rekonstrukciójától az ideiglenes villamossínekig.

Hagyó Miklós szerint a közlekedők érdekében nem lenne szerencsés, ha elhalasztanák a híd felújítását. A további egyeztetéseken megvizsgálják azt a lehetőséget is, hogy milyen hatásokkal járna, ha újra kiírnák a hídfelújítási tendert. Nyáry szerint a nyílt nemzetközi tender ellenére külföldi cégek nem érdeklődtek a rekonstrukció iránt, csak kisszámú hazai szereplő indult a pályázaton.

Hagyó tájékoztatása szerint a hiányzó források pótlására felmerült még néhány el nem kezdődött, európai uniós támogatású projekt halasztása vagy lemondása. A forráshiány jórészt előteremthető lenne az 1-es és 3-as villamosvonal tervezett felújításának és meghosszabbításának elhagyásával. Ez esetben a főváros megtakaríthatna 10 milliárd forintnyi önrészt, de ezzel egyidejűleg elvesztenének több mint 33 milliárd forint EU-támogatást.

Nyáry azt mondta, a szakemberek szerint nem valószínű, hogy a jelenleginél jelentősen olcsóbb ajánlat érkezne egy új tender kiírása esetén. A kabinet tájékoztatást kapott a szakértőtől arról, hogy a Margit híd alapfelülete több mint ötszöröse a Szabadság hídénak, a munka volumene és vállalási ára is ehhez aránylik. Árfelhajtó tényező lehetett az is, hogy az uniós támogatás igénybevétele miatt szűk a határidő, mivel 2011-ig be kell fejezni a felújítást.