Budapesten is lesz biciklikölcsönző hálózat

Vágólapra másolva!
Budapesten is kiépülhet egy olyan kerékpárkölcsönző-rendszer, amely több nyugat-európai városban már működik - derül ki Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes közleményéből. A németországi példákat követve szeretné az önkormányzat megvalósítani a tervet, amelyre pályázatot írtak ki. A jelentkezési határidő egy hét múlva le is jár, és Budapest reményei szerint fővárosi tulajdonú cég nyer majd, hogy kevesebb önrészt kelljen fizetni.
Vágólapra másolva!

Elfogadta a Fővárosi Közgyűlés a kerékpárkölcsönző hálózat létrehozásának javaslatát - közölte Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes hivatala szerdán. A közlemény szerint a rendszeresen kerékpározók körében 60 százalékos népszerűséget élvez a terv. A főváros által kiadott közlemény a pozitív példákat is említi: Ausztriában, Németországban, Franciaországban és Belgiumban is jól működik szerintük a rendszer.

A tervek szerint a Nagykörút és a Duna közötti terület, illetve a budai Duna-part lenne a törzsterülete a kölcsönzőhálónak, ez később kibővülhetne a Hungária körútig és Buda nagyobb területére is. 1,3 milliárd forintból 300-500 méterenként létesítenének kerékpárdokkolókat, és 1100-1200 biciklit is vásárolnának hozzá. A fővárosi önkormányzat szerint 420 millió forintos önrésszel sikerülhetne a projekt.

A lopásokat és rongálásokat ahhoz kötnék, hogy regisztrálja magát a biciklis, mielőtt kölcsönöz. A tervek szerint előfizetési alapdíjat kellene befizetni, majd a megtett távolság alapján kellene továbbiakat fizetni. Az első fél vagy egy óra ingyenes lenne, majd a használati idő növekedésével egyre többet kéne fizetni. Ezáltal gyorsan cserélődnének a biciklik, senkinél sem maradna kerékpár túl hosszú ideig.

A pályázat leadási határideje egy hét múlva, június 10-én le is jár. A jelentkezések eredményéről valószínűleg augusztusban döntenek. A közlemény megjegyzi, hogy a főváros tulajdonában álló cégnek kéne nyernie a pályázaton, hogy Budapest megúszhassa a 420 millió forintos önerőt 100 millió forinttal.