Blikk: Fékhibát találtak az ellenőrök az új metrókocsikon

Vágólapra másolva!
Kézzel szét tudták szedni a fékcsövet az ellenőrök az új metrókocsik ellenőrzése során - olvasható a Blikk pénteki számában. A Nemzeti Közlekedési Hatóság felfüggesztette a prototípusok ellenőrzését, amíg a gyártó ki nem javítja a fékhibát. A metrókocsik a 2-es és a leendő 4-es metró vonalán járnak majd.
Vágólapra másolva!

Fékhibát talált és felfüggesztette a Nemzeti Közlekedési Hatóság az Alstom metrókocsik ellenőrzését, amelyek a 2-es és a leendő 4-es vonalon szállítanak majd utasokat - írta pénteken a Blikk. A napokban végzett ellenőrzés során a Blikk információja szerint az ellenőrök kezében maradt legalább 20 darab fékcső, miközben vizsgálták a járműveket. A fékcsöveken keresztül jutna el a levegő a légfékekbe, melyek áramszünet vagy vészhelyzet esetén létfontosságúak.

A Nemzeti Közlekedési Hatóság szóvivője, Szabó Aliz megerősítette a napilapnak, hogy gond volt az új metrókocsikkal. "Munkatársunk kézzel meg tudta lazítani a féktömlőcsavart, és a fékcsövet is szét tudta szedni. A megvizsgált munkahengerek felénél ugyanezt tapasztaltuk" - mondta Szabó.

A hatóság előírta a gyártónak, hogy javítsa ki a hibát. Az ellenőrzés csak azután folytatódik, hogy az Alstom bemutatja a fékhiba kizárására tett intézkedéseket.

Kiricsi Karola, a BKV szóvivője szerint mivel prototípusról van szó, természetes, hogy ilyenkor még felmerülnek műszaki hibák, "gyermekbetegségek", melyeket a gyártó kijavít. "Nem véletlen, hogy a prototípusnak majdnem 100 ezer, a többi folyamatosan érkező szerelvénynek pedig 15 ezer kilométer kell megtenniük, mielőtt utasokat szállítanának" - jegyezte meg a napilapnak Kiricsi.

A gyártó Alstom Transport regionális igazgatója, Gallatz Zoltán is úgy nyilatkozott a Blikknek: a szerelvények bonyolultsága miatt előfordul, hogy műszaki hibák lépnek fel a tesztek során, melyek éppen azért kellenek, hogy kijavíthassák a hibákat.