Tavaly június közepén összeért a magyar és a horvát autósztráda, amelyen így egészen az Adriai-tenger partjáig lehet jutni. Fél évvel az átadás után azonban a gyorsforgalmi út burkolata a hidak és aluljárók közelében elkezdett repedezni. Mivel a hibák egyes helyeken már balesetveszélyes is, a javítás nem várathat magára. A 187-es kilométerkőnél az út a megengedett sebességgel közlekedő autókat is megdobja. Ezen kívül esős időben í víz is megáll a burkolaton.
A hiba bosszantó, hiszen az útszakasz kilométerenként 1,23 milliárd forintból készült el. Egy a Népszabadságnak nyilatkozó, neve elhallgatását kérő mérnök szerint ez azért fordulhatott elő, mert a sztrádát "rohamtempóban" építették, méghozzá tőzeges talajon, így nem kizárt, hogy az út megsüllyedt. Márpedig ebben az esetben újabb hibákkal kell számolni.
A gyors építkezés oka az, hogy a 43,8 milliárd forintba kerülő Balatonkeresztúr-Zalakomár-Nagykanizsa szakasz három kivitelezője közül egy fizetésképtelenné vált, ezért hetekig állt a munka, ezt pedig be kellett hozni, hogy a határidőt tartani tudják. A Népszabadság korábban érdeklődött, hogy nem megy a munkatempó a minőség kárára, ám Mészáros József, a kivitelező konzorcium projektigazgatója megnyutató választ adott: "A konzorcium tíz év garanciár vállal az autópályára, így saját érdeke is az, hogy alapos munkát végezzen."