Véget ért a sztrájk Ferihegyen

Vágólapra másolva!
Befejezte a sztrájkot a  Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet vasárnap. Az előre bejelentett munkabeszüntetéssel az alapbérek emelését és a nyári megszorítások visszavonását akarják elérni. A négyórás sztrájk alatt nem volt fennakadás a légiforgalomban.
Vágólapra másolva!

Véget ért a Malév földi kiszolgáló cégénél, a Malév GH-nál meghirdetett munkabeszüntetés a ferihegyi repülőtéren vasárnap este fél kilenckor. A négyórás sztrájk alatt egyetlen járatot sem töröltek, és a munkabeszüntetés miatt nem késtek a gépek.

Vasárnap délután kezdett sztrájkba a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ) Ferihegyen. Azt követelték, hogy vonják vissza a nyáron bejelentett megszorításokat, és emeljék az alapbéreket.

Csorba Attila, az érdekképviselet elnöke elégedett volt a sztrájk támogatottságával, ami néhány területen - mint mondta - megközelítette a 100 százalékot, és egyben bírálta, hogy a munkáltató sztrájktörők alkalmazásával biztosította a járatok kiszolgálását.

Irracionálisnak nevezte a sztrájkot hirdető szakszervezet béremelési követeléseit Limburger Lóránt, a Malév GH vezérigazgatója vasárnap az MTI-nek. Mint mondta, a LESZ idénre 14 százalékos, 2010-re pedig további 20 százalékos béremelést követel, ami "indokolatlan és teljesíthetetlen is".

Mint mondta, a sztrájk ideje alatt dolgozó 200 munkavállalóból délutánig 34-en szüntették be a munkát, közöttük a földi gépeket kezelők, sofőrök, rakodók. Ennek ellenére a forgalomban a kora esti órákig nem volt fennakadás.

Hardy Mihály, a Budapest Airport kommunikációs igazgatója szerint látványosan megbukott a LESZ vasárnapi sztrájkja. Hardy ezt a Független Hírügynökségnek mondta másfél órával a munkabeszüntetés kezdete után.

A LESZ vezetője délutáni sajtótájékoztatóján azt mondta, hogy képzetlen, így a repülőtér nemzetközi tanúsítványait is veszélyeztető sztrájktörőket alkalmaz a Malév. Limburger Lóránt, a Malév GH vezérigazgatója az MTI-nek azt mondta: nem sztrájktörőkről, hanem megfelelő képesítéssel rendelkező alvállalkozókról, buszvezetőkről van szó. Igaz, hogy a sofőrök némelyike egyébként nem olyan típusú buszt vezet, mint a sztrájk alatt, de mindenki rendelkezik a szükséges képesítéssel és engedéllyel, és ezek a dolgozók egyébként is a repülőtéren tevékenykednek.

A LESZ vezetője úgy nyilatkozott: a MALÉV földi kiszolgálói azért döntöttek a munkabeszüntetés mellett, mert 2006 óta nem kaptak béremelést, több száz kollégájukat kiszervezték, másokat elbocsátottak. A vezérigazgató szerint a sztrájkot követően folytatják az egyeztetéseket a kollektív szerződésről, amely egyébként nem része a sztrájkköveteléseknek. A munkáltató megállapodásra törekszik, konkrét ajánlatot is tett már az érdekképviseletnek.

Terebesi Péter, a szakszervezet elnökségi tagja korábban azt mondta: 100 százalékot megközelítő támogatottságra számítanak. Azt szeretnék demonstrálni, hogy a Malév GH-nál dolgozók egységesen elutasítják a társaságnál bevezetett megszorító intézkedéseket.

A felek a jövő héten folytatják az egyeztetést, megállapodás hiányában az elnök nem zárta ki egy újabb sztrájk meghirdetését sem.