Köd miatt fordítják vissza a repülőgépeket Ferihegyről

Vágólapra másolva!
A sűrű köd miatt három menetrend szerinti utasszállító repülőgép és két teherszállító gép sem tudott leszállni Budapesten hétfő este - tudta meg az [origo]. A Genfből Ferihegyre tartó járatot Bécsbe irányították, egy Zágrábból érkező gép pedig kénytelen volt Horvátországba visszatérni. A Budapest Airport szóvivője szerint a köd miatt Ferihegy a működtethetőség határán van, és a pilóták tapasztalatától függ, hogy vállalják-e a landolást, ennek ellenére a gépek többsége le tud szállni.
Vágólapra másolva!

A köd miatt kellett visszafordítani a Swiss International Airlines Genfből Budapestre tartó járatát a Ferihegyi repülőtérről hétfő este - tudta meg az [origo]. A gép este 8-kor szállt volna le Ferihegyen, de a rossz időjárási viszonyok miatt hosszú körözés után végül Bécsbe irányították - jelentette az [origo] egy korábbi kollégája, akinek ismerőse a gépen tartózkodott.

A Budapest Airport honlapja szerint 19:40-kor még szállt le gép Ferihegyen, és a 20:55-re tervezett bukaresti járat is rendben megérkezett, a két időpont között várt genfi és zágrábi gépek azonban nem szálltak le. Információink szerint a genfi járat végül sikeresen landolt Bécsben, és az utasokat buszokkal hozzák majd Budapestre.

Hardy Mihály, a Budapest Airport szóvivője az [origo]-nak megerősítette a hírt. A szóvivő szerint a zágrábi gép szintén a köd miatt volt kénytelen visszafordulni, ez a járat a kiindulási állomására tért vissza. Hardy szerint egy harmadik járat, az Alitalia 478-as római járata sem érkezett meg Budapestre, ez a gép szintén Bécsben landolt a köd miatt. Az utasszállítók mellett két teherszállító repülőgépnek is az osztrák fővárosban kellett leszállnia.

Hardy Mihály hétfőn este 10 után az [origo]-nak azt mondta, hogy a reptéren jelenleg a köd miatt 200-250 méter a vízszintes látótávolság: "Épp a határán vagyunk annak, hogy működhet a reptér" - közölte, hozzátéve, hogy ilyen helyzetben az érkező gépek személyzetétől függ, megkísérlik-e a leszállást.

"Minden járat esetében azt kell figyelembe venni, hogy milyen típusú gépről és milyen felkészültségű személyzetről van szó" - mondta. A nagyobb, modernebb gépek akár 0 méteres látótávolsággal is le tudnak szállni, a személyzetnek azonban tapasztalattól függően utasításba adhatják, hogy például csak 500 méteres látótávolság fölött kezdhetnek bele a leszállásba. Ez azt jelenti, hogy az éjszaka folyamán érkező további gépek esetében is a gép kapitányának döntésén múlik, hogy megkísérli-e a budapesti landolást.