Megfúrná a mesterséges dugókat egy SZDSZ-es

Vágólapra másolva!
Elutasítja a mesterséges közelekedési dugók ötletét Lakos Imre SZDSZ-es politikus, a főváros közlekedési tanácsnoka, aki a tiltakozásával saját párttársa, a szintén szabad demokrata Ikvai-Szabó Imre elképzelését akarja megfúrni. A mesterséges dugók célja az, hogy éles helyzetben is leteszteljék, rá lehet-e venni a budapestieket a tömegközlekedésre és a kerékpározásra. Sávokat zárnának le, de bővítenék a buszsávokat és sűrítenék a járatokat is. Az ötlet a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szerint is átgondolatlan.
Vágólapra másolva!

Minden ésszerűséget és szakmaiságot nélkülöz az elképzelés, hogy nyáron egy hónapra mesterséges lezárásokkal kényszerítsék tömegközlekedésre és bicikli használatára az autósokat a fővárosban - mondta szerdán Lakos Imre SZDSZ-es politikus. Hozzátette, hogy a főváros közlekedési tanácsnokaként, a szakbizottság elnökeként elhatárolódik ettől az ötlettől.

Lakos közölte, hogy semmilyen illetékes fórum, így sem az önkormányzat szakbizottsága, sem a főpolgármesteri kabinet, sem a BKV nem tárgyalt még előzetesen erről az elképzelésről. A tervet Ikvai-Szabó Imre SZDSZ-es főpolgármester-helyettes kedden már kész tényként jelentette be.

A tervről az [origo] számolt be elsőként egy birtokunkba került munkaanyag alapján. A terv szerint július 4. és augusztus 2. között több fontos budapesti útvonalon sávokat zárnának le, új buszsávokat alakítanának ki, bővítenék a gyalogosok által használható területet.

A nyárra tervezett ideiglenes korlátozások az V. kerületet és a bevezető nagyobb főutakat érintenék, köztük a Rákóczi utat, az Üllői utat, a Hegyalja utat és a Bajzsy-Zsilinszky utat is. A tervek szerint egy teljes sávot vennének le mindkét irányban a Kossuth Lajos utcából, a felszabadult terület "kereskedelmi célú, valamint sétálóterületként funkcionálhat".

Kétszer egy sávosra szűkítenék a pesti alsó rakpartot a Roosevelt tér és az Erzsébet híd között, kétszer két sávosra szűkítenék az Üllői út Nagyvárad tér és Ferenc körút közti szakaszát és a Bajcsy-Zsilinszky utat is. Ezeket a felszabadult sávokat parkolóhelyek kialakítására használnák, a rakparton 90, az Üllői úton 350-400, a Bajcsy-Zsilinszkyn 80 parkolóhely jönne létre a számítások szerint.

Az Üllői út Nagykörúton belüli szakaszán a jelenlegi 2x2 sávot 2x1 sávra szűkítenék, a Rákóczi úton pedig a 2x2 sáv és buszsáv mellett leállósávot alakítanának ki, ahol az út szélessége ezt megengedi. A Hegyalja úton, valamint a belvárosban, a József Attila utcában buszsávot alakítanának ki a kétszer két forgalmi sáv rovására.

A kísérlet részeként sűrítenék a fontosabb BKV-járatokat, és rávennék az autósokat, hogy járműveiket hagyják külvárosi bevásárlóközpontok parkolóiban, és tömegközlekedéssel folytassák útjukat. Május 30-án születhet döntés a tervről, amely szerdán kerül a kabinet és a városüzemeltetési bizottság elé.