Négy helyre telepítene kordont a BKV

Vágólapra másolva!
Várhatóan a 4-es, 6-os villamos két megállójába, a Moszkva térre és a Móricz Zsigmond körtérre, az 1-es villamos vonalán a Lágymányosi hídhoz telepítene a BKV szeptember közepén a bliccelők kiszűrését célzó kordonokat, valamint a piros 7-es busz Etele téri végállomásához. A társaság vezérigazgató-helyettese szerint egy-két napos torlódás után nem okoznának fennakadást a kordonok, és a költségek is elenyészőek a várható bevételhez képest.
Vágólapra másolva!

Kordonokat állítana fel a 4-es, 6-os villamosok néhány megállójába és a buszvégállomásokon a BKV - értesült a Népszabadság. Regőczi Miklós, a BKV vezérigazgató-helyettese az [origo]-nak azt mondta: szeptember közepétől a 4-es, 6-os villamos két megállójába, a Moszkva térre és a Móricz Zsigmond körtérre telepítenek szalagkordonokat, valamint az 1-es villamos Lágymányosi hídnál lévő végállomásához és a piros 7-es busz Etele téri végállomásához.

Ezeken a helyszíneken van ugyanis elegendő hely a kordonok felállításához. Itt a metróhoz hasonlóan biztonsági őrök állnak majd a kordonok mellett, és ellenőrzik, hogy csak érvényes jeggyel vagy bérlettel szálljanak fel az utasok.

Regőczi szerint - hasonlóan a metróban tapasztaltakhoz - várhatóan egy-két napig lesz torlódás, majd megszokják az emberek az új rendszert és gördülékenyek halad majd a felszállás. A későbbiekben tervezik az első ajtós felszállás megvalósítását is, ezt először kis forgalmú járatokon vezetnék be.

"Sok a bliccelő, és kevés a bevétel" - indokolta az újítások szükségességét a vezérigazgató-helyettes. Hozzátette: egy-egy biztonsági őr nagyjából 800 forintos óradíjért dolgozik a BKV-nak, és ha a bliccelők - jelenleg az utasok 20-30 százaléka - nagy része jegyet vásárol, hamar megtérül a befektetés, sőt annak sokszorosa fog megtérülni.

A bliccelők ellen az igazi megoldás a chipkártyás jegyrendszer bevezetése lenne. Regőczi elmondta: szeptemberben kerül a Fővárosi Önkormányzathoz a BKV aktualizált anyaga az elképzelésekről. Ha ezt elfogadják, indulhat a közbeszerzési eljárás, és a döntéstől számított legkésőbb másfél éven belül bevezetésre kerülhetnek a chipkártyák a metrón, a HÉV-en és a kisföldalattin.