Sokba kerülhetnek a késve érkező metrókocsik

Vágólapra másolva!
A Fővám téri megálló után újabb kötbércsapdába kerülhet a BKV és a főváros, miután a gyártó késve szállítja le a 2-es és 4-es metrók kocsijait - írja a Népszabadság. A csúszás miatt a BKV kötbért követelhet a gyártótól, amely azonban a közlekedési cégre hárítja a hibát. Időközben elkészül a vezérlőrendszer, ezért az azt gyártó Siemens is kötbért követelhet.
Vágólapra másolva!

Csúszik a 2-es és a majdani 4-es metró szerelvényeinek leszállítása - számolt be a Népszabadság. Az eredeti, 2006-os szerződés szerint a gyártónak, az Alstrom és a Ganz Transelektro konzorciumának idén májusban kellett volna megkezdenie a 2-es metró vonalára szánt 22 szerelvény leszállítását, míg novemberben kellene megérkeznie az elsőnek a 4-es vonal 15 szerelvénye közül.

A csúszás oka a lap szerint az, hogy az Alstrom tavaly február helyett csak augusztusban tudta megszerezni a kocsik úgynevezett előzetes típusengedélyét. A csúszás miatt a BKV napi 50-80 millió forintos kötbért követelhetne a gyártótól, de a konzorcium vitatja a követelést. Az Index úgy értesült, a gyártó arra hivatkozik, hogy a BKV hibájából nem tudta megszerezni az engedélyt, mert későn kapta meg a szükséges adatokat a Siemens által gyártott automatikus vezérlőrendszerről. Az Alstromnak emiatt 3 milliárd forint többletköltsége keletkezett.

A Népszabadság szerint a Siemens menetrend szerint készítette el a vezérlőrendszert, amit 2008 szeptemberében kellene beszerelni az első kocsikba. Mivel azonban a szerelvények még nem lesznek készen, az állásért a Siemens havi 50 millió forintos kötbért kérhet. A lap úgy tudja, a főpolgármesteri kabinet keddi lésén tárgyal a kialakult helyzetről, és próbál megoldást találni a dilemmára.