A paraméterkönyv miatt bukik egy BKV-vezér

Vágólapra másolva!
A BKV paraméterkönyvének "szakmai alkalmatlansága" miatt távozik posztjáról a vállalat közlekedési vezérigazgató-helyettese. Somodi Lászlónak ugyanakkor más pozíciót találtak a cégen belül. Ugyancsak visszavonják Bosnyák Gyula stratégiai igazgató vezetői megbízását is.
Vágólapra másolva!

A paraméterkönyv szakmai alkalmatlansága miatt felmentették Somodi Lászlót, a BKV egyik vezérigazgató-helyettesét - közölte a BKV. Somodi még tavaly kapott megbízást a BKV 2008. évi paraméterkönyvének elkészítésére, szakmai kidolgozására, melynek közlekedési vezérigazgató-helyettesként szakmai felelőse volt.

A paraméterkönyvet - többszöri széles körű egyeztetéseket és módosításokat követően - szakmai indokok miatt sem a fővárosi kerületek képviselői, sem a BKV felügyelőbizottsága, sem a Főpolgármesteri Hivatal közlekedési ügyosztálya, sem a Fővárosi Közgyűlés városüzemeltetési és környezetgazdálkodási bizottsága, sem pedig fővárosi közlekedésben érintett civil szervezetek nem fogadták el. Sőt, a szakszervezetek sztrájkjának is ez volt az egyik oka.

Ugyancsak távozik posztjáról a paraméterkönyvvel kapcsolatos koordinációval idén februárban megbízott Bosnyák Gyula stratégiai igazgató is.

Somodi nem viszi el a balhét

Somodi László az MTI megkeresésére azt mondta: természetesen tudomásul veszi, ha nem vele képzeli el a jövőt Balogh Zsolt, a cég megbízott vezérigazgatója. Ugyanakkor hozzátette: nem ért egyet azzal, hogy a vezérigazgató a paraméterkönyv-tervezet körüli hiányosságokkal indokolta döntését. "Ha hibát lát a munkámban, elfogadom, de azt nem, hogy az egész csak hozzám lenne köthető" - mondta.

A menesztett vezető felhívta a figyelmet arra, hogy a paraméterkönyv-tervezetek mindig a menedzsment álláspontját tükrözték, amely természetesen belső viták nyomán alakult ki, vagyis a paraméterkönyv-tervezetek nem az ő egyszemélyi döntései voltak.

Vitézy megütközött

Vitézy Dávid, a BKV felügyelőbizottságának a Fidesz által delegált tagja az MTI-nek elmondta: megütközéssel értesült a cég szakmai ügyekben autentikus vezérigazgató-helyettesének menesztéséről. Mint közölte, a történtek mögött "Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes bosszúja gyanítható". A szocialista politikus ugyanis sérelmezte Somodi Lászlónak a paraméterkönyv elkészítésével kapcsolatos ténykedését - emlékeztetett.

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szóvivőjeként is tevékenykedő Vitézy úgy vélte, hogy az idén fennállásának 40. évfordulóját ünneplő BKV még soha nem volt ilyen nagy vezetési válságban, mint most. Ebből a helyzetből csak egy teljes menedzsmentváltás lehet a kiút. Ennek keretében Balogh Zsolt megbízott vezérigazgatónak is távoznia kellene posztjáról - szögezte le.

Vitézy Dávidnak a menesztett vezérigazgató-helyettest "szakmai ügyekben autentikus" vezetőként méltató szavaira is reagálva a BKV újabb közleményt adott ki. Mint a VEKE honlapján megjelent, a paraméterkönyv szakmai színvonaláról szóló idézetekre hivatkozva írják: "értetlenül állnak" Vitézy Dávid nyilatkozata előtt.

A VEKE honlapján megtalálható, mint megjegyzik, "bárki által visszaellenőrizhető" mondatok közül egyebek mellett idézik a VEKE azon kijelentését, hogy az egyesület "viszonylatonként elemezte a paraméterkönyv nyilvánosságra került változatát, és annak szakmai hibái miatt a javaslat elutasítását kérte levélben a város vezetőitől."

Megköszönték a munkát

A BKV közlemény szerint a megbízott vezérigazgató megköszönte mindkettőjük munkáját - áll a közleményben -, egyben Somodi részére más munkakört ajánlottak fel. Az ő feladata a továbbiakban a Budapesti Közlekedési Szövetséggel, a régióval és az agglomerációs településekkel való kapcsolattartás lenne.

Múlt szerdán egy teljesen új, még befejezetlen paraméterkönyv került a szakszervezetek elé a a járatritkítási tervezet kialakítására összehívott egyeztetésen - nyilatkozta akkor Gulyás Attila, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének elnökhelyettese.

A szakszervezeti vezető szerint az új paraméterkönyv-tervezetet május 8-ra szeretné kialakítani a közlekedési vállalat vezetősége, hogy május 14-én már ezt tudják a Fővárosi Közgyűlés városüzemeltetési bizottsága elé letenni.