Hétfőn ismét sztrájk lesz a MÁV-nál

Vágólapra másolva!
Hétfőn hajnalban ismét sztrájkba lép a vasutasok egy része, miután vasárnap sem tudott megállapodni egymással a vasúttársaság és a VDSZSZ. A szakszervezet nem enged a követeléséből, amit a MÁV teljesíthetetlennek ítél. Az érdekképviselet már korábban jelezte, akár hétfőn nulla órától megkezdőthet a sztrájk újabb szakasza.
Vágólapra másolva!

Hétfőn hajnali három órától folytatódik a határozatlan idejű vasutassztrájk a MÁV teljes vonalán - jelentette be Gaskó István, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének (VDSZSZ) elnöke vasárnap, miután sikertelenl zárultak a VDSZSZ és a MÁV-Start Zrt., illetve a MÁV Zrt. tárgyalásai. A vasúttársaság és a szakszervezet a sztrájk idején nyújtandó elégséges szolgáltatásokról sem tudott megállapodni.

A MÁV-START közben írásban megállapodott a Volánbusszal, hogy hétfőtől, a vasutassztrájk idején a budapesti régió járatain elfogadják az érvényes dolgozói és tanuló vasúti bérletet - közölte Heinczinger István, a MÁV Zrt. vezérigazgatója vasárnap. A bérleteket - ha lehet hinni a szóbeli megállapodásban - állítólag a BKV járatokon is elfogadják.

A vezérigazgató elmondta, hogy tartós sztrájk esetén pótszolgáltatást rendelnek a BKV-tól, illetve a Volánbusz Zrt.-től. Hozzátette: a többi személyszállító Volán-társasággal hétfőn kezdődik meg a tárgyalásokat a vasúti bérlet elfogadásáról.

A VDSZSZ továbbra is azt követeli, hogy minden vasutas kapjon nettó 250 ezer forintot a MÁV Cargo privatizációs bevételéből, illetve 10 százalék többletbérfejlesztést kér a megajánlott 6,9 százalék felett a kiszervezett MÁV-társaságok dolgozóinak - a MÁV-Start Zrt., a MÁV-Trakció Zrt., illetve a MÁV Gépészet Zrt. munkavállalóinak.

Gaskó István az MTI-nek azt mondta: alaptalan a MÁV-Start hivatkozása, hogy az üzleti tervben nincs fedezet a 10 százalék többletbéremelésre, hiszen a MÁV START-nak még nincs is elfogadott üzleti terve. Utalt arra, hogy a MÁV-Start felügyelő bizottsága meg sem tárgyalta a készülő üzleti tervet, amelyet csak a felügyelő bizottság véleményével lehetne felterjeszteni a tulajdonosnak.

A VDSZSZ elnöke szerint az üzleti terv tervezetében vannak olyan tartalékok, amelyek elegendőek lennének a többlet 10 százalék bérfejlesztéshez. Mint mondta: a január 15-i tárgyaláson már előzetesen megállapodtak a MÁV-START-nál a 10 százalékos bérfejlesztési igény kielégítéséről különböző technikákkal, de ezt a MÁV-START tulajdonosa nem engedélyezte. Az a megoldás mintegy 1,1 milliárd forintba került volna a MÁV-START-nak, aminek fedezete a tartalékok között benne lehetne az üzleti tervben.

A szakszervezet vasárnap délelőtt a MÁV-START Zrt.-nél tárgyalt a követeléseiről, azonban nem született megállapodás, a személyszállító vasúttársaságnál hétfőn 16 órakor folytatják az egyeztetést. A VDSZSZ követelései alátámasztására február 1-jén, péntek hajnal 3 órakor határozatlan idejű munkabeszüntetésbe kezdett, amit délután 12 órakor felfüggesztett. Ha nem lesz megállapodás a tárgyalásokon, akkor legkésőbb hétfőn, akár nulla órától folytatódhat a pénteken 12 órakor felfüggesztett határozatlan idejű sztrájk.