Ismét drágulhat a Szabadság híd felújítása

Vágólapra másolva!
Az eredeti 4,9 milliárdhoz képest 5,8 milliárdra dágulhat a fővárosi Szabadság híd felújításának költsége, ha a főpolgármesteri kabinet hétfőn, a közgyűlés pedig csütörtökön elfogadja azt a javaslatot, ami újabb 300 millióval növeli a keretet. A drágulás legfőbb oka állítólag a díszkivilágítás, aminek költségeit az EU jórészt kihúzta támogatási pályázatból.
Vágólapra másolva!

További 300 millió forinttal kívánja növelni a városvezetés a Szabadság híd rekonstrukciójának jelenleg mintegy 5,5 milliárd forintos keretét - tudta meg az MTI szombaton fővárosi képviselőktől. A politikusok tájékoztatása szerint hétfőn a főpolgármesteri kabinet tárgyal a pénzről, csütörtökön pedig a fővárosi közgyűlés egy - a helyszínen kiosztott javaslat alapján - döntene a módosításáról.

Hagyó Miklós, szocialista főpolgármester-helyettes az október 20-i kabinetülésre benyújtott előterjesztésében az elmúlt hónapokban felmerült többletmunkákkal, a térségben zajló beruházások összehangolásának pluszfeladataival magyarázta, illetve azzal, hogy a köz- és díszvilágítás előzetesen becsült és valós költségei 300 millió forintos többletforrást igényelnek. Ebből 75 millió forintot a hídfelújítási munkákra, 225 milliót pedig a közvilágítás korszerűsítésére fordítanának.

A hídfelújítás első, mintegy 4,9 milliárd forintos engedélyokiratát 2005 novemberében fogadták el, akkor még a dísz-, közvilágítási rekonstrukció nélkül. A 4-es metró Gellért téri és Fővám téri állomásának, a Fővám téri felszíni munkáknak és a budai főgyűjtő építésének összehangolása a hídrekonstrukcióval az évek során megnövelte a költségeket.

Változtatásokra volt szükség azért is, mivel a hídrekonstrukció költségének jelentős részét EU-forrásból finanszírozza a főváros. Az állami közvetítéssel idén áprilisban elfogadott projektjavaslatból az EU törölte a díszkivilágítást és a többletköltségek egy részét is.

Bagdy Gábor, a fővárosi Fidesz-KDNP frakciószövetség társelnöke az MTI-nek elmondta, hogy a Szabadság híd rekonstrukciójának befejezése azért csúszik az eredeti szeptemberi időpontról ez év végére, majd jövő év közepére, mivel a 4-es metró Fővám téri állomásához kapcsolódó felszíni beruházások jelentős lemaradásban vannak. Emiatt a gépkocsival nem is lehet még egy jó ideig feljutni a pesti oldalról a hídra.