Mézgáék nevelnek tudatos fogyasztásra

Vágólapra másolva!
Mézgáékat választották egy új fogyasztóvédelmi kampány arcának. A reklámokban életszerű fogyasztói problémákkal szembesül a rajzfilmcsalád, Aladár pedig mindig tudja a megoldást, legyen szó banki kölcsönről, házaló kereskedőkről vagy elromlott tévéről. A kampány egyik tervezője szerint a Mézga család kalandjai mindenki számára motiválóak lehetnek, hiszen bármennyire is szerencsétlenek voltak a rajzfilmsorozatban, megfelelő ismerettel, tudatos vásárlóként sikerül érvényesíteniük jogaikat.
Vágólapra másolva!

"Mit tegyünk ha panaszunk van? Egy klikkért megmondom" - így csalogotja Mézga Aladár az internetezőket a csütörtökön indult európai uniós fogyasztóvédelmi kampány oldalaira. A televíziós és internetes reklámokban, szórólapokon a Mézga család rajzfilmfigurái szerepelnek: tippeket adnak a vásárlási döntések meghozatalához, ismertetik a fogyasztók jogait az EU-ban.

Három televíziós reklám készült, a banki hitelek, az online vásárlás és a jótállás témájában. Szórólapokból már tizenegy féle van, ezeken pontokba szedve olvashatók ismeretek olyan témákban, mint például szavatosság, fogyasztási hitelek, házaló kereskedelem - a szöveget Mézgáék mindennapjaiból vett életképekkel illusztrálták. A veszélyes termékekkel foglalkozó szórólapon Kriszta a macska szőrét fújja hajszárítóval, az ételekről szólón Géza kolbásszal, guriga sajtokkal terített asztalnál ül, míg Paula a háttérben sopánkodik. A lapok alján mindig megjelenik Aladár, ő foglalja össze a legfontosabb tudnivalókat.

Mézgáék jól reprezentálják a tipikus magyar családot - mondta az [origo]-nak Nagy Zita, a kampányt tervező Young and Rubicam reklámcég projektvezetője. A rajzfilmfigurák mellett szólt az is, hogy Mézgáék a sorozatban nem sokszor járnak sikerrel, bármivel is próbálkoznak. A reklámokban azonban eredményt érnek el azzal, hogy kiállnak fogyasztói jogaikért, és ez az ötletgazdák szerint motiváló lehet mindenki számára.

Mézgáéknál ráadásul fellelhetők a fontosabb fogyasztói típusok - magyarázta a kampány tervezője. Géza kicsit tutyi-mutyi, aki mindig hagyja magát, Paula már harcosabb, a kisfiú pedig mindent tud. "Aladár lenne a példakép, ő a tudatos fogyasztó" - jegyezte meg Keszthelyi Nikoletta, a kampányban részt vevő Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) munkatársa. Keszthelyi szerint azért is választották éppen Mézgáékat, mert vicces formát akartak adni a nehézkes fogyasztóvédelmi témáknak.

A kampány 2008 júniusáig tart. Ahhoz igazítják majd, hogy éppen melyik téma kerül előtérbe, hogy minek van szezonja. Karácsonykor gyakrabban lehet majd találkozni a jótállásról, garanciáról szóló tanácsokkal, nyár közeledtével a társasutazásokról lesz többször szó.