Vágólapra másolva!
A BKV elkezdte megszámolni utasait, hogy kiderítse, melyek a kihasználatlan járatok - írja a Népszabadság, amely szerint a számlálás végeredménye járatritkítás is lehet. A földalattiban lézersugaras berendezéssel zajlik a számlálás, a villamoson azonban jobb híján csak striguláznak a BKV munkatársai.
Vágólapra másolva!

Egyre kevesebben utaznak tömegközlekedéssel, a BKV pedig most igyekszik pontosan megszámolni, hány utasa van - írja a Népszabadság. A számlálás a földalattin kezdődött, ahol a szerelvényhez igyekvőket egy lézersugaras berendezés regisztrálja, a csúcsforgalmon kívüli hajnali és a késő esti órákban. A lap szerint ugyanis fel akarják mérni, hogy ezekben az időszakokban mennyire kihasználtak a járművek.

A hivatalos cél a jobban szervezett közlekedés, ami a Népszabadság szerint a gyarkolatban járatritkítást jelent. Ha ezt a konkrét számok is alátámasztják, akkor érdemes módosítani a menetrenden, például a követési idő növelésével, legalábbis a vizsgált időszakban - erősítette meg a feltételezést a lapnak Regőczi Miklós, kommunikációs vezérigazgató-helyettes.

Az utasszámlálás kiterjed a felszíni járatokra is. A 4-es, 6-os villamosokon ugyanis már jó ideje figyelik a kihasználtságot, korszerűbb megoldás híján egyelőre striguláznak a számlálók - írja a lap. Ha a felszíni járatokban is találnak olyanokat, amelyek órákig kihasználatlanul ingáznak, akkor kisebb átcsoportosításokat, menetrendi változtatásokat vezethetnek be.