Gyanús képpel hirdetik a zsírszívó párnát

Vágólapra másolva!
Kínzó diéta és fárasztó tornázás nélkül ígér fantasztikus súlyvesztést két postán rendelhető fogyókúrás termék: a zsírelszívó párnácska és egy kapszula. A reklámok magyar neveken bemutatott nők előtte-utána fényképeivel győzködik a fogyni vágyókat. A sikert bizonyító fotókon szereplők kiléte viszont kétséges, egyikük más néven német reklámban is szerepel. A versenyhatóság korábban marasztalt már el fogyókúrás szereket áruló céget a fogyasztók megtévesztése miatt. A mostanában hirdetett termékeket másik cég árulja, de a telefonszám ugyanaz.
Vágólapra másolva!

"Úgy szívják magukba a zsírt, mint... ahogyan a porszívó a port" - ezzel a reklámszöveggel csábítgatja a túlsúlyosakat hónapok óta egy fogyókúrás eszköz, amelyet zsírelszívó párnácskaként hirdetnek egész oldalas hirdetésekben, többek között tévéújságokban is. A reklám azt ígéri, hogy diéta és torna nélkül akár napi fél kilót lehet fogyni, csak fel kell ragasztani a párnácskát a talpra, és az a benne található növényi kivonatok segítségével magához vonzza a zsírt. A zsírelszívást állítólag az bizonyítja, hogy a párna használat után feketére színeződik. "Ellentétben a nevetséges tablettákkal, az önsanyargató diétákkal, valamint a kimerítő gyakorlatokkal (...) Önnek bizonyítéka van arra, hogy szervezete elveszíti a zsírt" - fogalmaz a reklám.

A győri Care&Beauty Institute, amelytől a terméket meg lehet megrendelni, maga is árul kapszulát, ha nem is "nevetséges tablettát". Ezzel a készítménnyel is hatalmas újsághirdetésekben lehet találkozni, és csakúgy, mint a párnácska, diéta és mozgás nélküli fogyást ígér, ráadásul rendkívül gyorsan. "Néhányan tíz kilót fogytak már az első héten" - olvasható a reklámban.

A hirdetéseket személyes történetekkel támasztják alá, a Bolgár Natália néven bemutatott nő 15 kilós fogyásával dicsekszik. A reklámhoz egész alakos előtte-utána képek is tartoznak, amelyek állítólag Bolgár Natáliáról készültek. A fotókon bemutatott nő kiléte azonban kétséges. Az [origo] rátalált az interneten a zsírelszívó párnácska német nyelvű hirdetésére, amelyhez ugyanazokat a képeket csatolták, mint amelyek a magyar újságokban szerepelnek, csakhogy a nőt itt már Natalie M-nek hívják: a vezetéknév tehát nem stimmel.

Gyanakvásra adhat okot a hirdetésekben közzétett mobilszám is, amelyen a termékeket meg lehet rendelni. A tudakozó szerint a szám ugyanis ahhoz a győri Direct Best Sellers Magyarország Kft.-hez tartozik, amely ellen tavaly eljárást indított a Gazdasági Versenyhivatal. A cég megalakulása óta különböző fogyasztószerek és étrend-kiegészítők forgalmazásával foglalkozik. A Versenytanács 2006-ban a kft. három termékéről is megállapította, hogy a cég valótlanul állította róluk, hogy fogyasztó hatásúak, és ezzel megtévesztette a vásárlókat. Bár a mostanában reklámozott két csodaszer nem ugyanaz, mint a korábban lebukottak, a hirdetések stílusa és a reklámszövegek nagyon hasonlók.

A hirdetésekben megadott budapesti számot feltárcsázva az ügyfélszolgálatos nő azt mondta, hogy a Care&Beauty Institute és az elmarasztalt Direct Best Sellers Magyarország Kft. között nincs kapcsolat, a telefonszámegyezés oka csupán az, hogy közös a telefonközpont. A termékekről érdeklődve azt a választ kaptuk az ügyfélszolgálaton, hogy mindkettő kockázat nélkül szedhető, egyedül szoptatós anyáknak nem ajánlják a zsírelszívó párnácskát.

Egészségügyi ártalmakról nem panaszkodnak azokon az internetes fórumokon sem, ahol a csodaszerekről szerzett tapasztalataikat osztják meg egymással a fogyókúrázók. Csalódott hozzászólásból viszont sok van, a többség arról számolt be, hogy nem használt a zsírelszívó párna.

Nógrádi Katalin dietetikus szerint mozgás és diéta nélkül nem lehet lefogyni. Ezekre még akkor is szükség van, ha valaki, súlyosabb esetben szakorvos által felírt gyógyszert szed a túlsúly leküzdésére. A dietetikus a túlzottan gyors sikert ígérő fogyókúráktól is óv, mert egészségtelenek, és hamar visszakúsznak a leadott kilók. "Heti fél-egy kiló fogyást javasolunk" - mondta a szakember.