Sem törvény, sem hatóság nem védi a sportpályákat

Vágólapra másolva!
A rendszerváltás óta 58 sportlétesítmény szűnt meg üzleti érdekek miatt - írja a Népszabadság. A lap szerint most újabb négy sporttelep léte került veszélybe, helyükön buszvégállomás, parkoló, iroda, lakópark épülhet. Az őrmezői MÁV Vasútépítő Törekvés SK pályája, a zuglói Postás sporttelep, a Csepel SC stadionja és az I. kerületi Naphegyen lévő teniszpályák fennmaradása forog kockán.
Vágólapra másolva!

Az őrmezői lakótelep mellett lévő sportpálya helyére buszvégállomást és parkolót építenének a 4-es metró beruházás részeként - jelezte alig egy hónapja a Levegő Munkacsoport és az Őrmezői Közakarat Egyesület, Grosics Gyula segítségével. A sportért felelős államtitkár ezt cáfolta és közölte, sportpályát nem lehet megszüntetni, vagy helyette újat kell építeni. A civileknek arra a kérdésére azonban, hogy hol épül az új, nem adott érdemi választ.

A Csepel SC stadionjának sorsa is kérdéses. Németh Szilárd helyi fideszes frakcióvezető szerint a pálya helyén lakópark épülhet, de az MSZP-s alpolgármester szerint nem igaz a híresztelés: a terület sportcélú hasznosításán gondolkoznak.

Más a helyzet az I. kerületi Naphegyen levő teniszpályák esetében. Ide irodaházat építene a Gyetvai Fivérek Építőipari Fővállalkozó Rt., amihez meg akarják változtatni a helyi szabályozási tervet. A nyolcvan éves teniszcentrum beépítésének lehetővé tételére a helyi önkormányzat is hajlik - írja a lap. Zuglóban az Egressy úti Postás sporttelep sorsa kérdéses, amelyet eladásába a helyi önkormányzat nem szólhat bele, maga pedig nem tudja megvásárolni.

Szabó István, a Főpolgármesteri Hivatal sportügyosztályának vezetője szerint felbecsülni sem lehet, hogy a rendszerváltás óta mennyivel csökkent a fővárosi sportlétesítmények területe. A fővárosnak nincs eszköze a megmaradt létesítmények megóvására, ha más célra akarnák használni, sőt semmilyen jogszabály nem óvja őket - mondta Szabó a lapnak.

A sportpályák ügyével sokat foglalkozó Diglics Gyula egész listát készített arról, mivé letek az elkótyavetyélt pályák: a rendszerváltás után benzinkutakat, majd gyorsbüféket, később bevásárlóközpopntokat, jelenleg lakópőarkokat építenek a helyükön - olvasható a Népszabadságban.