Teljesen átalakítaná Budapest belvárosának közlekedését a Budapest Szíve - Gyalogos Belváros nevű program, amelyről a jövő héten tárgyal a fővárosi önkormányzat - közölte az Inforádió a birtokába jutott előterjesztés alapján. A főváros 2007 és 2017 között a programmal - ahogy annak neve is mutatja - főként az autók kiszorítását szeretné elérni, és ezzel együtt fellendíteni a gyalogos- és kerékpáros forgalmat a Kiskörúton belüli részeken.
A program négy szakaszból épül fel, elsőként a Kálvin tér és környéke újulna meg a 4-es metró építésével párhuzamosan 2009-2010 között. A Kecskeméti utcából sétálóutca lenne, a Baross utca torkolatát lezárnák és gyalogos zónává tennék, valamint két mélyparkoló is épülne. A második és harmadik szakaszban átépülne a Duna-part és az északi Belváros, 2014-ig a jelenlegi kikötői létesítményeket lebontanák, illetve egy part menti úszó szigetre helyeznék át. A felső rakparton pedig sétányt és kerékpárutat alakítanának ki.
A Nyugati téri közúti felüljárót viszont lebontanák, ugyanis meg kellene hosszabbítani a 47-es 49-es villamos vonalát a Nyugati téren keresztül a 14-es villamos Lehel téri végállomásáig. A leginkább az Erzsébet híd pesti hídfőjének területe és a Kossuth Lajos utca alakulna át 2014 és 2017 között: a Ferenciek terénél levő közúti aluljárót megszüntetnék, a helyén pedig egészen az Astoriáig húzódó autós alagút épülne a Kossuth Lajos utca alatt, itt haladna át a kelet-nyugati átmenő forgalom.
Előzetes becslések szerint a beruházások összesen 50 milliárd forintot tesznek ki, amelyet fővárosi, kerületi, részben pedig befektetői és uniós forrásokból teremtenének elő - közölte az Inforádió.