Szombattól folytatódik a 2-es metró felújítása

Vágólapra másolva!
Két hónapig ismét pótlóbuszok használatára kényszerülnek a 2-es metró utasai, ugyanis a hétvégétől folytatódik a vonal felújítása. A több éve tartó munka utolsó fázisa kezdődik meg szombaton, a piros metró felújításának összköltsége eléri a  43 milliárd forintot. A VEKE pénzkidobásnak tartja az Örs vezér téri metrómegálló 1,2 milliárdos felújítását.
Vágólapra másolva!

Június 9-től augusztus 19-ig tart a 2-es metró forgalomkorlátozással járó idei felújítása. Emiatt autóbuszok szállítják majd az utasokat, az első négy hétben az Örs vezér tere és a Stadionok megálló között. A második ütemben pedig az Örs vezér tere és a Deák tér között nem jár majd a metró - jelentette be Demszky Gábor a BKV-nál tartott keddi tájékoztatóján.

A főpolgármester szerint a most felújításra váró Stadionok és a Pillangó utcai megállóban lift is épül a mozgáskorlátozottak számára. Az Örs vezér téren egy új állomásépületet is megépítenek. A munkálatok kiterjednek a vágányokra, a szigetelésre, az áramellátásra és a biztosító-berendezésekre is.

Kérdésekre Molnár Gábor, a felújításért felelős BKV-vezető elmondta, hogy 2008-2009-ben még tízmilliárd forint körüli felújítási munkálatokat végeznek a 2-es metró vonalán. A 43 milliárd forintos felújítás keretében idén 11 milliárdot költenek a szükséges korszerűsítésekre. Forgalomkorlátozásra azonban a következő két év munkálatai során már nem lesz szükség.

Demszky Gábor hozzátette, hogy a következő két évben azért kellenek további munkálatok, hogy az új metrókocsi-szerelvény üzembe helyezése kapcsán "ne legyen Combino-probléma". A főpolgármester elmondta, hogy a naponta 400 ezer utast szállító, 30 éves 2-es metró 43 milliárd forintos felújítása után műszakilag teljesen megújult pálya, modern állomások, a jövő év második felétől pedig új metrókocsik várják az utasokat.

A főpolgármester kitért arra is, hogy a 2-es metróhoz EIB-hitelből 32 milliárd forintért veszik a 22 új metrókocsit. A 100 méter hosszú, ötkocsis, légkondicionált metrószerelvények egyszerre ezer utast tudnak szállítani. A 4-es metróhoz is 15 hasonló metrókocsit vásárolnak, illetve 7 kocsit opcióval, akkor vásárolnak, "ha meghosszabbítják a metrót" - mondta Demszky.

VEKE: Felesleges pénzköltés

Az állomásfelújítást a rövidlátó várospolitika és a budapesti közlekedésfejlesztésre sajnálatosan jellemző pénzpazarlás egyik újabb jelképének tartja a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület - olvasható a civil szervezet közleményében.

Azt sérelmezi a VEKE, hogy - javaslatukkal ellentétben - 1,2 milliárdot költ a főváros az Őrs vezér téri metrómegálló felújítására. Márpedig a civil szervezet szerint ez kidobott pénz, hiszen ha az ő elképzeléseik - valamint a Podmaniczky-terv - szerint az elkövetkező években összekötik a 2-es metrót és a HÉV-et, az állomás feleslegessé válik.