Önmaguktól is visszafoglalhatják Pestet Demszkyék

Vágólapra másolva!
Demszky Gábor azt ígéri, ha újraválasztják, visszafoglalja Budapestet az autósoktól, de mint az [origo] összeállításából kiderül, ő is és hivatala más munkatársai is legtöbbször kocsival közlekednek.
Vágólapra másolva!

"A járdán sokszor keresztben állnak az utók, a zebrák zöldje rövid ideig tart, mindenütt kutyapiszok, nincs kedve az embernek sétálgatni" - mondta a Deák téren egy idős hölgy. Az általa sorolt problémák is azt támasztják alá, kemény fába vágja fejszéjét Demszky Gábor főpolgármester, aki azt ígérte, ha újraválasztják, akkor visszafoglalja Budapestet az autósoktól a gyalogosok számára.

Demszky Gábor Lépéselőny 2013 címet viselő - szerdán bemutatott - csomagja ötpontos prioritásrendszert állít fel. Ebben első helyen szerepel a gyalogos közlekedés fejlesztése, ezt követi a közösségi, majd a kerékpáros közlekedés, negyedik szempont a közlekedéssel érintett területek védelme és utoljára marad a közlekedés egyéb formáinak, köztük az autózásnak a támogatása.

A főpolgármester szerint mára az autós közlekedés eluralta a várost, hiszen a budapestiek évente 30 ezer új gépkocsit vásárolnak, napi 1,1 millió jármű rója a főváros útjait, kiszorítva a közlekedés egyéb formáit.

"Maszk nélkül megfulladsz a szmogtól, az utak életveszélyesek, a járdán viszont a járókelőkkel akadsz össze, de még így is hamarabb eljutok bárhova, mint autóval vagy busszal" - mondta egy biciklis futár, jelezve, hogy a főpolgármesteri prioritáslista harmadik helyén szereplő területen is vannak hiányosságok.

Úgy tűnik, Demszky Gábor és kollégái sem járnak élen személyes jó példával. A főpolgármester sajtófőnöke, Czuk Dorottya kérdésünkre elmondta, Demszky rendszerint autóval jár be Budakesziről a Városházára, de állítása szerint előfordul, hogy a biciklit vagy a robogót választja. Több általunk megkérdezett főpolgármesteri hivatali dolgozó viszont azt mondta, még nem találkoztak a biciklis vagy motoros Demszkyvel, persze ettől mások még láthatták.

A főpolgármester általunk megkérdezett helyettesei sem megrögzött gyalogos vagy biciklis közlekedők. Schiffer János kulturális helyettes azt mondta, szívesen járna dolgozni kerékpárral, de szerinte ezen a módon lehetetlen átkelni Budáról Pestre, így marad az autó, ritkábban az 56-os villamos és a metró. Viszont rendszeresen sétál a belvárosban, főleg a Váci utcát vagy az Andrássy út környékét preferálja. A legfontosabbnak azt tartja, hogy a következő években kössék össze a város egyes sétáló övezeteit, hogy egész Pest bejárható legyen gyalog.

Atkári János pénzügyi helyettes - aki egyébként Demszkyvel két éve összerúgta a port, és azóta gyakorlatilag hatáskör nélkül dolgozik - pedig azt mondta, csak hétvégén van ideje sétálni, olyankor az unokájával a Margitszigetre vagy a Hármashatárhegyre megy. Ha mennie kell valahova a belvárosban, akkor főleg autóval teszi meg az utat, de állítja, gyakran használja a tömegközlekedést is. A munkába járáshoz autót használ, és hogy kikerülje a dugókat, korábban jár be, és későn megy haza.

Azt Demszky is elismerte, hogy a város visszafoglalása az autósoktól legjobb esetben is éveket vesz igénybe. Először ugyanis be kell fejezni az M0-ás körgyűrűt, bár a főpolgármester bizakodó, szerinte ugyanis "a Gyurcsány-kormány ezen a területen is felgyorsította a korábbi évtizedben csigalassúsággal folyó munkát".

M. László Ferenc