Vágólapra másolva!
A 4-es metró építése kisebb forgalomkorlátozással is megoldható lenne Dél-Budán, állítja a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE). A szervezet ráadásul hátsó szándékokat is sejt a lezárások mögött. A metróépítő szerint azonban a legjobb megoldást választották.
Vágólapra másolva!

Közleményben fogalmazta meg kifogásait a négyes metró építése miatt elrendelt dél-budai lezárásokkal kapcsolatban a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület. A civil szervezet szerint már most is lehetetlen Dél-Budáról bejutni a központba, októbertől ráadásul a Kálvin tér, jövőre pedig a Fővám tér és a Szabadság híd teljes lezárása miatt átjárhatatlanná válik a pesti belváros.

Vitézy Dávid, a VEKE szóvivője az [origo]-nak azt mondta, hogy Budapesten két metróvonalat is sikerült megépíteni úgy, hogy zavartalan volt a felszíni tömegközlekedés. Elmondása szerint négy évtizeddel ezelőtt, a Blaha Lujza téri metróállomás építésekor, ideiglenes vágányokon ugyan, de közlekedhettek a villamosok.

A VEKE szerint a felújítási munkák mögött hátsó szándékok is meghúzódnak. A szervezet ugyanis úgy véli, a hosszú ideig tartó forgalomkorlátozással a kivitelező BKV-DBR projektiroda egyszerűen látványossá szeretné tenni a metróépítést és elérni, hogy az új metró átadásakor a fővárosban élők már csak az évekig tartó gyötrelmes közlekedésre emlékezzenek.

Pandula József, a DBR Metró Projekt Igazgatóság vállalkozási projektigazgató-helyettese az [origo]-nak elmondta, hogy részleteiben nem ismeri a közleményt. Hangsúlyozta ugyanakkor, hogy szakemberek vizsgálatai alapján azt a megoldást választották a metróépítési munkákhoz, amely a legkisebb forgalomzavart okozza.

Gellér Judit