Kiolvasták a tanulmányból a BKV mulasztásait

Vágólapra másolva!
A BKV-t tartja felelősnek a a nagykörúti felsővezeték-rendszer által okozott üzemzavarokért a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület, ezért lemondásra szólították fel a közlekedési vállalat vezetőit. A civil szervezet szerint a nagykörúti felújításokról készített műszaki szakvélemény alapján bizonyítható a mulasztás, a következtetéseket a szakértők mégsem vonták le.
Vágólapra másolva!

A nagykörúti felsővezetékek meghibásodásáról készített műszaki szakvélemény alapján könnyen kikövetkeztethető, hogy a BKV-t súlyos mulasztások terhelik - véli Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szóvivője. Vitézy hétfői sajtótájékoztatóján ennek ellenére hiányosnak nevezte a nemrég közzétett szakmai tanulmányt, mivel szerinte annak alapján a BKV felelőssége egyaránt bizonyítható lenne a közbeszerzés, a beruházás ütemezése és a kivitelezés hiányosságaiban is, a dokumentum mégsem vonta le nyíltan a megfelelő következtetéseket.

Vitézy szerint a szakvélemény alapján látható, hogy a felsővezeték-rendszerrel kapcsolatos problémák eredendő oka a szűkre szabott és rosszul szervezett felújítás volt. A tervező már a munkák megkezdése előtt jelezte, hogy a 7 hetes kivitelezési idő nem lesz elég a felújításra, a szűk időkeretet a BKV mégis jóváhagyta - állítja a szóvivő a tanulmányra hivatkozva. Szintén a BKV jóváhagyása kellett ahhoz, hogy a felsővezetéket rögzítő kereszttartó sodronyok cseréjét későbbre halasszák, noha a szakvélemény szerint az új tartószerkezetre szükség lett volna már a megnövelt súlyú vezetékek felszerelése előtt - tette hozzá.

A VEKE szerint az is egyértelmű, hogy a közlekedési társaság a felsővezeték cseréjénél olyan céget bízott meg, amely a vezeték egyenletes kifeszítéséhez nem rendelkezett megfelelő műszerekkel. A felújított pályát a BKV ráadásul nem kellő körültekintéssel vette át - folytatta Vitézy -, hiszen beruházási szakemberei nem vették észre a szakvélemény szerint szabad szemmel is jól azonosítható felújítási hibákat.

A fenti, tervezésben és kivitelezésben talált mulasztások mellett Vitézy Dávid a tömegközlekedési cég kommunikációját is élesen bírálta, mivel az szerinte valótlan állításokkal többször is szándékosan félrevezette a közvéleményt. Ez a civil szervezet szóvivője szerint már önmagában elég a BKV menedzsmentjének felelősségre vonásához, hiszen a félretájékoztatás - mint fogalmazott - "megkérdőjelezi jóhiszeműségüket és alkalmasságukat a cég további vezetésére". Vitézy újságírói kérdésre megerősítette: a VEKE lemondásra szólítja fel Aba Botondot és a BKV vezetőségét.

A civil szervezet szóvivője hangsúlyozta, hogy a BKV felelősségét firtató állításaik nem saját ötletek, azokat a vizsgálati jelentés tényei támasztják alá. Megkerestük a BKV Zrt.-t is, de a cég egyelőre nem kívánt reagálni a VEKE állításaira. A sajtóosztály munkatársa annyit közölt, hogy a civil szervezet véleményét csak a felügyelőbizottság következő ülésén terjeszti be hivatalosan, és amennyiben a BKV szükségesnek találja, az interneten reagál majd erre.

Visnovitz Péter