Egyelőre elázhatnak az utasok az új megállókban is

Vágólapra másolva!
Elégedetlen a nagykörúti villamos pálya felújításával a Városi és Elővárosi Közlekedésért Egyesület. A civil szervezet szerint a milliárdos felújítások ellenére is gyakori az üzemzavar, a mozgáskorlátozottak igényeit nem vették figyelembe, az új esőbeállók pedig nem védenek a csapadéktól. A BKV ígéri, mire a munkák befejeződnek, rendben lesz minden.
Vágólapra másolva!

Trehány módon újította fel a BKV a Moszkva tér és a Blaha Lujza tér közötti villamosmegállókat - állítja a Városi és Elővárosi Közlekedésért Egyesület (VEKE). A civil szervezet szerint miközben a főváros milliárdokat költött a rekonstrukcióra, több helyen rosszabb lett a helyzet, mint korábban.

A BKV az új Combino villamosok beszerzése miatt újítja fel nagykörúti villamos pálya teljes vonalát: elsőként április 19. és május 19. között a Blaha Lujza tér és a Moszkva tér között szakasz újult meg, június 9-ig pedig a Móricz Zsigmond körtérig tartó vonalat igazítják az új villamosok igényeihez. A munkákra a BKV 3,5 milliárd forintot költ.

A VEKE szerint rosszul sikerült többek között az áramellátó rendszer felújítása. Vitézy Dávid, a VEKE szóvivője az [origo]-nak elmondta: ezt bizonyítja, hogy a múlt héten a felújított szakaszon a villamosok áramszedője többször is beleakadt a felső vezetékbe. Emiatt 5 alkalommal is 10 percnél hosszabb időre álltak le a villamosok, a Nyugati téri megállónál pedig kábelszakadás miatt 40 percig várakoztak a szerelvények.

Vitézy szerint problémát jelent az is, hogy amíg korábban 25 áramellátási csomópont volt a teljes vonalon, a felújítás után csak 5 maradt, ami azt eredményezi, hogy áramellátási zavarok esetén nagyobb szakaszokat kell majd lezárni. A VEKE kifogásolja azt is, hogy felújítás során nem bővítették a váltók számát (az Oktogonnál és a Blahán van villamosváltó), így balesetek miatt órákig is szünetelhet a forgalom, mivel ekkor az egész vonalon nem lehet közlekedni.

A civil szervezet szerint a felújítási munkák során nem vették figyelembe a mozgáskorlátozottak és gyengénlátók igényeit, annak ellenére, hogy korábban azt ígérte a BKV, hogy erre is gondot fordítanak. Vitézy szerint a peronok 7 centivel lesznek alacsonyabbak, mint az új villamosok padlója, így azokra kerekesszékkel csak nehezen lehet majd felszállni.

Néhány megállót (a Margit híd budai hídfőjénél, a Petőfi híd budai hídfőjénél, a Boráros térnél) pedig csak lépcsőzve lehet megközelíteni. Vitézy szerint nem sok értelme van az új esőbeállóknak sem, mivel nincs oldaluk, így azok se a széltől, se az esőtől nem védik túlzottan az utasokat.

A BKV az [origo]-nak küldött közleményében a múlt heti üzemzavarokat azzal magyarázta, hogy a rendszer felújítása még nem fejeződött be, a rekonstrukció a forgalom megindítása után is folyik. A civilek kifogásaival kapcsolatban a közlekedési vállalat közleménye megjegyzi, hogy a peronok felújítása során egyeztettek a Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetségével, valamint a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetségével.

A közlemény azt azonban elismeri, hogy a peron valóban 7 centivel alacsonyabb, mint a villamos padlója. Elismeri a BKV azt is, hogy vannak olyan megállók, amelyeket a lépcső miatt a mozgáskorlátozottak nem tudnak megközelíteni, ide a tervek szerint korlátlifteket építenek majd. A közlemény szerint a peronon a burkolattól eltérő, a gyengénlátók számára is érzékelhető felületek viszont segítik a vakok közlekedését.

Szabó András