A dugók dacára is várják a felújításokat a fővárosiak

Vágólapra másolva!
Alig várják a fővárosiak az újabb útfelújításokat, minden útelterelés, útlezárás és más közlekedési nehézség ellenére - állítja a Capital Research Piackutató Intézet, amely az idei budapesti felújítási munkálatok megítéléséről készített felmérést. Ennek szerintük az a magyarázata, hogy az emberek sokkal rosszabb helyzetre számítottak, végül pedig csak "könnyen felejthető" fennakadások voltak.
Vágólapra másolva!

Alig várják az emberek, hogy további útfelújítások kezdődjenek a fővárosban, mert tapasztalataik szerint a munkálatok eddig is csak "könnyen felejthető fennakadásokat" okoztak a közlekedésben - derül ki abból a közvélemény-kutatásból, melyet a Capital Research Piackutató Intézet készített az idei útfelújítási programról. A felmérés szerint a helyiek örülnek a 2006-os felújítások eredményeinek, ezért úgy gondolják: megérte elviselni a közlekedési nehézségeket - főleg mert sokkal rosszabb helyzetre számítottak.

A kutatás eredményeit ismertető közleményben külön kihangsúlyozták: a budapestiek érzékelhetően elégedettebbek az utak minőségével, hiszen ezt októberben az ötfokú elégedettségi skálán 2,1-re értékelték, ami a fél évvel korábbihoz képest 0,5 pontos növekedést jelent.

A közvélemény-kutatás szerint a válaszadók egyharmadát egyáltalán nem zavarták az felújítások. Nem véletlen, hogy az ezzel járó forgalomkorlátozások az autósoknak több kellemetlenséget okoztak, mint a tömegközlekedést használóknak.

A 2-es metró felújítása, a 4-es metró építése, az M3-as autópálya bevezető szakasza, a pesti alsó és a Bem rakpart felújítása érintette leginkább a közlekedőket, míg a legkevésbé zavaró a budai zöldövezetben található, így relatíve kevesek által használt Hidegkúti út és az Istenhegyi út átépítése volt - emelték ki.

Az elkészült felújítások minőségével elégedettnek bizonyultak a válaszadók; legnagyobb lelkesedés a felújított 2-es metrót övezi, az ötfokú verbális skálán kapott átlaga 4,1. A budapestiek körében nagyon jó a fogadtatása a Szilágyi Erzsébet fasor, a Váci út, a Bem rakpart felújításának is, míg a 4-es metró építésének kevésbé, de a közvélemény-kutatás készítői szerint csak azért, mert ezt még nem vehették még birtokukba a városlakók.

A fővárosiak lényegében teljesen egyetértenek azzal, hogy a fennakadások ellenére minden évben legalább ennyi, sőt sokkal több utat kellene felújítani, ahogy a többség véleménye abban is egységes, hogy az elmúlt években nagyon elhanyagolták a budapesti utakat.

Ismertebbé is váltak az útfelújítások, csakúgy, mint a teljes útrekonstrukciós munkákat magába foglaló Podmaniczky-program: 20 budapesti közül 19-nek legalább az egyikről volt információja. A Capital Research Piackutató Intézet jó eredménynek értékeli, hogy minden második ember elégedett azzal, ahogy az éppen folyó munkálatokról tájékoztatták a média, illetve a kihelyezett információs táblák segítségével.