Nehéz éjszakája volt egy Combinónak

Vágólapra másolva!
Megint gondok adódtak szerda este egy Combinóval, de az üzemeltető Siemens szerint valószínűleg egy régi villamos okolható a problémáért. A hagyományos szerelvény  megrongált egy felsővezetéket, így a mögötte érkező óriáshernyó is kénytelen volt leállni. Két órával később ugyanez a villamos képtelen volt elindulni, ezért a kocsiszínbe vontatták.
Vágólapra másolva!

Szerda este kétszer állt le a villamosközlekedés a Nagykörúton a fővárosban. Este 20 óra körül a Margit körúton egy régi csuklós villamos áramszedője miatt megsérült a felsővezeték, így az utána érkező Combino valóságos fénycsóvát húzva kénytelen volt megállni. Az utasokat leszállították, majd egy ideig pótló buszok jártak a vonalon. A BKV sajtóosztálya az [origo] kérdésére azt mondta, hogy szakembereik vizsgálják a felsővezetéket.

A felsővezetékkel már korábban is adódtak gondok, mert az új villamosok érkezésekor vastagabbra cserélték a korábbiakat. A régi típusú villamosok számára azonban ezek nem igazán megfelelőek, mert kevésbé rugalmasak, ezért törnek el az áramszedőik a szakaszváltásoknál.

Ugyanez a Combino - bár a felsővezeték-hiba után még tovább közlekedett - két órával később képtelen volt elindulni a Blaha Lujza téri megállóból, ezért el kellett vontatni. Ezzel kapcsolatban a BKV sajtóreferense annyit közölt: a szerelvény rendszere jelzett hibát, de azt nem tudta megmondani, hogy pontosan mi volt a hibaüzenet, illetve mi romlott el az új villamoson. A közlekedési vállalat szerint az ilyen műszaki kérdések a villamosokat üzemeltető Siemenshez tartoznak.

Farkas Szilvia, a Siemens Zrt. kommunikációs igazgatója csütörtök délután azt közölte: a műszaki szakembereik megvizsgálták a szerelvényt, és bizonyos, hogy a szerda esti Combino leállást nem újabb műszaki hiba okozta, hanem a Ganz villamos miatti vezetéksérülés következménye.