ÁSZ-vizsgálatot kér a Fidesz a reptér privatizációjáról

Vágólapra másolva!
A Fidesz ÁSZ-vizsgálatot kezdeményez a Ferihegyi repülőtér privatizációjának áttekintésére. Az MSZP-s Podolák György szerint a Fidesz akár az ÁSZ-t is "beáldozná a politikai haszonszerzés oltárán".
Vágólapra másolva!

A Fidesz parlamenti frakcióvezetője levéllel fordult az Állami Számvevőszék (ÁSZ) elnökéhez azt kérve: indítson azonnali vizsgálatot a Ferihegyi repülőtér privatizációjának áttekintésére - jelentette be Rogán Antal, a nagyobbik ellenzéki párt frakcióvezető-helyettese vasárnap sajtótájékoztatón. Rogán közlése szerint az ÁSZ-vizsgálatnak a vagyonértékelésre és annak körülményeire kellene kiterjednie, illetve arra, hogy jogilag szabályosan zajlik-e a reptér értékesítése. A kormányt pedig a Fidesz frakciója arra szólítja fel, hogy mindaddig, amíg az ÁSZ vizsgálata nem fejeződik be, függessze fel a Ferihegyei repülőtér folyamatban lévő privatizációját - mondta Rogán Antal.

Az ellenzéki politikus kijelentette: Gyurcsány Ferenc magyar és Tony Blair brit miniszterelnök budapesti megbeszélésével egyidőben a londoni sugárzású Bloomberg televízió arról adott hírt, hogy a két vezető politikus között szóba került a reptér privatizációja és abban a londoni befektető szerepe. Rogán Antal szerint megengedhetetlen, hogy két baloldali miniszterelnök találkozóján erről tárgyaljanak és elképzelhetetlen, hogy "Gyurcsány Ferenc mint baloldali miniszterelnök odaígérje egy baloldali párttársának és kollégájának" azt a Ferihegyei repülőteret, amelynek értékesítését sem az ellenzék, sem a közvélemény többsége nem támogatja.

Podolák György szocialista képviselő az elhangzottak kapcsán azt mondta: "nagyfokú arcátlanságot mutat a Fidesz", amikor az ÁSZ-t, mint tevékenyéségében független, pártok által nem utasítható szervezetet berángatná a politikai porondra, miközben négy éve "veszélyzteti a működését" azzal, hogy nem jelöl ÁSZ-alelnököt. Nagyon is érthető a Fidesz gátlástalan támadása az Airport sikeres magánosítása ellen, mert az ellenzéki párt vereségként élné meg, ha a BA Közép-Európa logisztikai központja lenne - vélekedett. Emlékeztetett: míg két hónapja a Fidesz 100-150 milliárd forintra taksálta a repülőtér értékét, mára ezt az összeget már 1.200 milliárd forintra teszi, miközben a kontinens egyik legnagyobb repülőtér üzemeltetője, a német Fraport tőzsdei értéke nem éri el az 1.000 milliárd forintot.