Ferihegyig futna a 3-as metró

Vágólapra másolva!
A Ferihegyi reptér forgalomnövekedése miatt kötött pályás közlekedési hálózat kiépítését tervezi a fővárosi önkormányzat a reptér és a belváros között. Gyorsvasút építése már évi 7 és fél milliós forgalom mellett kifizetődő, a légikikötő éves forgalma 2008-ra azonban a tízmilliót is eléri . A legvalószínűbb, hogy a 3-as metró vonalát hosszabbítják meg Ferihegyig.
Vágólapra másolva!

A Ferihegyi reptér rohamosan növekvő forgalma miatt kötött pályás tömegközlekedési hálózat szükséges a reptér és a főváros között - merült fel a főpolgármesteri kabinet keddi ülésén. Bakonyi Tibor főpolgármester-helyettes az [origo]-nak elmondta: a lehetséges koncepciók szerint vagy a 3-as metró vonalát hosszabbítanák meg Ferihegyig, vagy pedig gyorsvasúthálózat létesülne a reptér, illetve valamelyik budapesti pályaudvar között.

A metró meghosszabbításának nagyobb az esélye, a földalatti folytatása ugyanis többször felmerült, eddig azonban mindig lekerült a napirendről. A fapados járatok megjelenésével együtt járó forgalomnövekedés miatt azonban ismét aktuális lett a koncepció. Jelenleg ugyanis a BKV+ járatai és a reptéri minibuszok próbálják felfogni a milliós utasforgalmat.

A kötött pályás kapcsolat kiépítését különösen a repteret üzemeltető Budapest Airport (BA) sürgeti. Fórika Ibolya, a BA kommunikációs igazgatója elmondta: évi 7,5 milliós utasforgalom felett már kifizetődő a kötött pályás közlekedés kiépítése. A BA prognózisa szerint a légikikötő éves forgalma jövőre eléri a nyolcmilliót, 2008-ban pedig a tízmilliót.

A főváros tervei szerint így 2007-2013 között épülne meg a reptéri közlekedési hálózat. A több tízmilliárdos beruházás költségeit a főváros egyedül nem képes fedezni, az építkezéshez így külső forrás szükséges. A fővárosi önkormányzat valószínűleg az Európai Unió kohéziós alapjaiból pályázna, amihez a pályázatokat 2007-ig kell benyújtani.