A Margit híd állapota kritikus

Vágólapra másolva!
Demszky Gábor szerint a fővárosi hidak közül a Margit híd van a legkritikusabb állapotban. A híd felújítása jó esetben másfél évet venne igénybe, és mai árakon mintegy 5,5 milliárd forintba kerülne. Ráadásul komoly forgalmi problémákat is okozhatna a közúti és a villamosközlekedésben.
Vágólapra másolva!

Októberre befejeződik az Erzsébet híd korrózióvédelme. A mintegy 1,2 milliárd forintos beruházás után a Margit híd felújítása lenne a legsürgetőbb feladat - közölte hétfőn Demszky Gábor főpolgármester. A negyven éve felavatott acélszerkezetű kábelhíd rekonstrukciója már 1998-ban elkezdődött, és idén a híd alsó szerkezetének rozsdamentesítésével és festésével fejeződik be - mondta a főpolgármester, amikor a Dunán csónakból megnézte a Hídtechnika Kkft. hídfestési munkálatait.

Demszky Gábor emlékeztetett arra is, hogy a világháborúban felrobbantott, majd 1964-ben újra átadott, közel 380 méter hosszú, 28 méter széles, 6300 tonna súlyú acélhídon nyolc évig, a kelet-nyugati metró megnyitásáig villamosok is jártak. Az MTI kérdésére, hogy mikor folytatódik a fővárosi hidak rekonstrukciója, a főpolgármester azt válaszolta: "a Margit híd a legkritikusabb".

Csordás Mihály közlekedési ügyosztályvezető szerint a Margit híd felújítása "jó esetben" másfél évet vesz igénybe, és mai árakon mintegy 5,5 milliárd forintba kerülne. Ráadásul "nagyon nagy forgalmi problémákat" is okozhatna a közúti és a villamosközlekedésben. A főpolgármester szerint a Margit hídi munkálatokat az északi M0-s autóút megépítése után lehetne megkezdeni.

Csordás Mihály a Szabadság hídról szólva elmondta, hogy 6-9 hónap múlva készül el az a vizsgálat, melyből kiderül, milyen mértékben szükséges a beavatkozás a híd felújításánál.