Jobban bánnak a kevesebb balatoni vendéggel

Vágólapra másolva!
Hétmillió forint bírságot szabott ki a Veszprém Megyei Fogyasztóvédelmi Felügyelőség a nyári szezonban augusztusig a Balaton északi partján tartott ellenőrzésekben. A legtöbb helyen az össze-vissza tárolt fagyasztott élelmiszerekkel vagy az árakkal kapcsolatos tájékoztatással volt gond. Túlszámlázás viszont nem nagyon van: a legnagyobb összeg, amivel megpróbálták megkárosítani a felügyelőség ellenőreit, 50 forint volt. A tavalyi évhez képest javult a helyzet a Balatonnál
Vágólapra másolva!

Az idei idegenforgalmi szezonban augusztus elejéig a Balaton északi partján összesen 240 ellenőrzést végzett a Veszprém Megyei Fogyasztóvédelmi Felügyelőség, s a kiszabott bírság összege eléri a hétmillió forintot - közölte a felügyelet vezetője, Somogyi István. 240 ellenőrzésből 210-et vendéglátó egységekben végeztek, 118 helyen próbavásárlást is végrehajtottak.

Vásárlói megkárosítást 14 alkalommal tapasztaltak, de a legmagasabb összeg - amivel többet számláztak - 50 forint volt. Somogyi István elmondta: a felügyelők a próbavásárlások során 35 egyéb hiányosságot is feltártak, így például a vendég nem kapott étel- és itallapot, hiányos volt az ártájékoztatás, vagy nem volt kétnyelvű étel- és itallap, illetve az üzlet bejáratánál nem tájékoztatták a vendéget a kínálatról.

Élelmezés-egészségügyi szabálytalanságot 79 üzletnél tapasztaltak - 40 százalékuknál kettő vagy több is előfordult. A felderített főbb hiányosságok közé tartozott, hogy nem volt az üzletben árkalkuláció, illetve gyártmánylap, jelöletlenül fagyasztották a nyersanyagokat. A mérlegek és mércék kezelésénél is fedeztek fel szabálytalanságokat. A felügyelőség vezetője elmondta, négy üzletben nem volt vásárlók könyve, kilenc étteremben pedig nem volt jól látható helyen kifüggesztve, míg 57 vendéglőben a panaszfórumokról tájékoztató tábla hiányos volt, vagy nem is lelték meg az ellenőrök.

Somogyi István összegzése szerint a számos hiányosság ellenére a múlt évi helyzethez képest javulás tapasztalható. Idén például nem találtak kirívó szabálytalanságokat. A felügyelőség vezetője szerint a javuló helyzet részben azzal is magyarázható, hogy kevesebb a vendég a Balaton-parton, így jobban oda tudnak figyelni az üzemeltetők az üzletre - a rendre, a papírmunkára, az árukra, ételekre és italokra.