Ledöntött egy büfét egy kisiklott vonat a Délinél

Vágólapra másolva!
Ledöntött egy büfét egy vonat a Déli pályaudvaron csütörtök délelőtt. Személyi sérülés nem történt. A MÁV belső vizsgálatot indított az eset körülményeinek tisztázására.
Vágólapra másolva!
Forrás: MTI/Honéczy Barnabás
Forrás: MTI/Honéczy Barnabás

Vonatbaleset történt csütörtök délelőtt a Déli pályaudvaron. Az Országos Mentőszolgálat szóvivője, Győrfi Pál az [origo]-nak elmondta: eddig tisztázatlan körülmények között az egyik szerelvény elhagyta a pályát, és ledöntött egy büfét. A szóvivő közlése szerint nem esett baja sem a vonaton tartózkodó két vasutasnak, sem a balesetkor a büfében tartózkodó személyeknek.

Az MTI helyszínen tartózkodó tudósítójának jelentése szerint egy tolató vonat utolsó kocsija törte át az ütközőbakot, majd a kocsi felszaladt a peronra, félig elsodort egy pizzás bódét és beszakította a födémszerkezetet.

Recsegést-ropogást hallottam - mondta a baleset egyik szemtanúja, Darvas Zsuzsa újságárus, aki a helyszíntől hozzávetőleg 20 méterre dolgozik. "Azt láttam, hogy ember kiugrik a bódéból" - tette hozzá. Egy másik szemtanú azt mondta, hogy két nő ugrott ki a bódéból. Utóbb ezt megerősítette a Budapesti Rendőr-főkapitányság sajtóügyeletese is.

A MÁV az eset miatt tisztázó vizsgálatot indít, de csak néhány napon belül várható előzetes eredmény a Déli pályaudvaron történt, személyi sérüléssel nem járó vasúti baleset okáról - közölte Stromajer Andrea, a MÁV Rt. kommunikációs igazgatója.

Stromajer Andrea elmondta, hogy megvizsgálják a vasúti szerelvényen lévő fekete dobozt, a hangrögzítő berendezést, valamint a sérült kocsikat, s meghallgatják a tolatásban részt vevő vasutasokat, illetve a mozdonyvezetőt is.

A kommunikációs igazgató szerint feltehetően a mozdonyvezető és a tolatást felügyelő vasutas közötti rádiókapcsolatban keletkezett hiba és ez vezetett a balesethez. Elképzelhető, hogy a rádiókban keletkezett műszaki hiba. Hozzátette: ezt biztosan majd csak a vizsgálat tudja megállapítani.

Egy vasútőr, aki nevének elhallgatását kérte, a helyszínen azt mondta, hogy ő mindössze néhány méterre állt a balesettől, és nem látott vasutast az utolsó kocsiban, holott - tette hozzá - az ilyen tolatásokat úgy végzik, hogy az utolsó vagon legvégében, a nyitott ajtónál áll egy vasutas, aki rádión keresztül folyamatosan tájékoztatja a mozdonyvezetőt, hány méter van még hátra a bakig. Stromajer Andrea ugyanakkor azt állította, hogy volt vasutas az utolsó vagonban.

A tűzoltók 12 járművel vonultak a helyszínre - közölte Molnár Péter, a Fővárosi Tűzoltóság szóvivője, beszámolva arról, hogy a peronra felszaladt kocsi megsértett egy áramellátó szekrényt, amely füstölni kezdett.

[origo]/MTI