Koszos körömmel kampányolnak a szemétdombok ellen

Vágólapra másolva!
Az illegális szemétlerakók veszélyeire akarja felhívni a figyelmet a környezetvédelmi tárca egy óriásplakát-pályázattal. A beérkezett tervek között van, amely nemzeti sportként mutatja be a hulladéklerakást, és akad olyan is, amely koszos körmökkel és ápolatlan fogakkal akarja meggyőzni az embereket arról, hogy a törvénytelen szemétdombok mindenkit érintenek.
Vágólapra másolva!

A Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium (KvVM), a Magyar Reklámszövetség és az ARC Kft. júniusban írt ki közös pályázatot olyan óriásplakátokra, amelyek az illegális hulladéklerakók problémájára hívják fel a figyelmet. A tárca honlapján olvasható tájékoztató szerint a cél az, hogy tudatosítsák az emberekben, hogy a szemétdombok mindenkit érintenek, eltakarításuk ugyanis milliárdokba kerül, veszélyesek az egészségre, ráadásul nem is nyújtanak túl szép látványt.

Az ARC Kft. ügyvezetője, Bakos Gábor az [origo]-nak elmondta, hogy 15 ügynökség pályázott összesen 30 pályamunkával. A zsűri által kiválasztott plakátokat az ARC hagyományos, augusztusban megnyíló kiállításán, elkülönítve mutatják be. Kérdésünkre az ügyvezető elmondta, a képi ötleteket szóban ugyan nehéz leírni, de hozzátette, hogy érkeztek olyan plakáttervek, amilyenekkel utcán eddig nem nagyon lehetett találkozni.

Akadt olyan pályázó ügynökség, amely arra helyezte a hangsúlyt, hogy a szemétlerakás mindig emberekhez kötődik. Más a természetet emelte ki, és érkezett olyan terv is, amely az emberi testen keresztül próbálja felhívni a figyelmet az illegális hulladéklerakók problémájára. Utóbbi plakátterven például többek között ápolatlan fogakat és koszos körmöt lehet látni. Egy másik pályázó a szemétlerakást mint nemzeti sportot mutatja be.

A pályázat eredményhirdetése a tárca tájékoztatása szerint augusztus 5-én lesz. A minisztérium azt tervezi, hogy ősszel médiakampányt is indít a zsűri által legjobbnak tartott pályamű felhasználásával. A KvVM honlapján olvasható tájékoztató szerint a kampányra legfeljebb 60 millió forintot fordítanának. Az ezzel összefüggő feladatokra - például médiavásárlásra - közbeszerzési eljárás útján választanának ki céget.