Július 1-től kezd működni az autópálya-rendőrség a Rendészeti Biztonsági Szolgálaton belül. Az ennek bemutatására szervezett sajtótájékoztatón Hatala József, az ORFK közbiztonsági főigazgatója emlékeztetett arra, hogy a hetvenes évektől működött egy hasonló egység, amelyet azonban 1992-ben megszüntettek.
A főigazgató szerint ugyanakkor az elmúlt tíz év azt mutatja, hogy szükség lett volna rá, a rendőrség ugyanis nem tudott kellő gyorsasággal intézkedni például a veszélyes anyagokat szállító járművek baleseteinél vagy az úgynevezett trükkös lopások elszaporodásakor.
A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a most felálló új egység a tervek szerint közel háromszáz munkatárssal fog dolgozni, de jelenleg csak 256 állás van betöltve. Az autópályákon szolgálatot teljesítő rendőrök mindegyike speciális vezetési képzésen esett át. A trafipaxokkal ellátott egység 16 motorral és 33 "nagy teljesítményű" autóval rendelkezik.
Az [origo] kérdésére Simon Tamás parancsnok elmondta, hogy a motorok és az autók típustól függően óránként 180-240 kilométeres sebességre képesek. Így szerinte nem lesz olyan jármű a magyar autópályákon, amely "ki tudná játszani" a rendőröket. Ráadásul az autópálya-rendőrséget segíteni fogják a Légirendészeti Parancsnokság helikopterei is.
Az autópálya-rendőrség feladata lesz többek között a forgalom ellenőrzése és a sebességkorlátozások betartása. Ha bűncselekmény történik valamelyik autópályán, akkor is az egységnek kell intézkednie, és az autópálya rendőröknek kell ellenőrzniük azt is, hogy a kamionsofőrök betartják-e az előírt pihenőidőt. Különösen figyelni fognak ezek mellett a veszélyes anyagokat szállító járművekre. Mindezektől a rendőrség azt várja, hogy csökkenni fognak a balesetek az autópályákon.