Új tankönyvekkel és rajzfilmekkel védik a romákat

Új tankönyvek, óriásplakátok, dokumentumfilmek, rajzfilmek - többek között ezekkel az eszközökkel indul kampány szeptembertől a romák elfogadásáért. Az összesen 558 millió forintos költségvetésű program részleteit a pályázat nyertesének a következő hónapokban kell kidolgoznia, egyelőre nem tudni, mi lesz a plakátokon és a rajzfilmekben. A kampányra a pénzt nagyrészt a Phare Program biztosítja.

A romák elfogadásának erősítését, a diszkrimináció csökkentését tűzte ki célul az a most induló program, melyre összesen 558 millió forintot fordítanak - ebből 476 millió forintot a Phare Program biztosít. A győztes pályázó tervei szerint idén szeptemberben egyszerre indul a program oktatási része: tanárok képzése és olyan tankönyvek kidolgozása, mely a romák és a nem romák egyenrangúságát tükrözi, valamint a kommunikációs kampány: óriásplakátok, televíziós hirdetések, rajzfilmek, dokumentumfilmek és a roma-téma megjelenítése népszerű tv-műsorokban. Utóbbival kapcsolatban Teleki László roma ügyekért felelős politikai államtitkár elmondta: fontosnak tartja, hogy a népszerű sorozatokban újra és újra megjelenjen a roma-téma, ne csak kétévente egyszer néhány rész erejéig foglalkozzanak egy cigány szereplővel.

A korábbi kampányok célja az volt, hogy a romák képesek legyenek jogaikat érvényesíteni, a mostani a társadalom többségi részéhez, azaz a nem romákhoz szól, hogy megváltozzon a romákkal szembeni hozzáállásuk - mondta Jürgen Köppen, az Európai Unió magyarországi képviseletének vezetője.

Fotó: MTI

A pályázaton győztes cégtársulás nevében Hajós Katalin, az Aegis Media Group Hungary ügyvezető igazgatója elmondta: a másfél évig tartó programnak jelenleg az előkészítése zajlik, ez idő alatt szociológiai kutatásokat készítenek, várhatólag az iskolaév kezdetén indul el a kampány. Az oktatási program és a médiakampány részleteiről csak később tudnak nyilatkozni, egyelőre nem tudni, mi lesz a plakátokon és a rajzfilmekben. Az új oktatási programot először 50 általános iskolában kezdik alkalmazni, az új tananyag, tankönyvek elkészítése mellett 250 tanár képzését is tervezik.

A pályázat elbírálásról Teleki László roma ügyekért felelős politikai államtitkár elmondta: először egy nyílt pályázaton, majd az itt jónak ítéltek közül zárt pályázaton választották ki a győztes Aegis Mediát. Arra a kérdésre, hogy miért ez a cégtársulás nyert, Lévai Katalin esélyegyenlőségi tárca nélküli miniszter úgy válaszolt, hogy a győztes társulás - mely az Aegis Medián kívül több tagból áll - elkötelezett amellett, hogy megszüntessék a romák hátrányos megkülönböztetését. A pályáztatás az Európai Bizottság megfigyelőjének részvételével zajlott, az elbírálás elsődleges szempontja a minőség, másodlagos pedig az ár volt - mondta Jürgen Köppen, az Európai Unió magyarországi képviseletének vezetője.

KAPCSOLÓDÓ CIKK